Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1318
Projektant nám nedodal projekt domu na čas a nesplnil ani dohodnutý rozsah. Statiku a energeticky stitok sme museli zabezpečit a znovu zaplatiť mi, aj keď to bolo súčasťou objednávky. K PENBU potrebujeme vypracovať niektoré detaily, po mnohých upomenutiach nedodal a musime teda zaplatit dalsieho projektanta aby to urobil. Taktiez nam tvrdil, že nemame posielat ziadnost na NZU lebo na dokoncenie stavby mame iba rok. Jeden rok na dokoncenie stavby nebolo nikdy, ani pre rekonstrukcie ani pre novostavby, preto vidim jeho tvrdenie ako ucelne. Minuly rok sme splinali poziadavky na doatciu ale v tom case ked to tvrdil bola ohlasena zmena ktora vstupila v platnost na zaciatku tohto roku. Podmienky sa sprisnili a mi musime zapltit novy PENB + robit drahe upravy. Zaplatili sme mu v zalohe asi 2/3 celkovej vysky za projekt. Mozme odstupit od zmluvy aby niekedy v buducnosti neprisiel s tym, ze sme to nezaplatili cele? Co mozme urobit?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1687
Chtěla bych požádat o konzultaci, jak mám postupovat, když jsem naletěla telefonním "šmejdům". Společnost AAA poptávka, která už je známým podvodníkem (spoustu recenzí na internetu dokonce o nich byla reportáž v Černých ovcích) mě kontaktovala s tím, že pro mě mě mají zakázky (živím se jako umělec) a ať se u nich zaregistruju a budou mi posílat zakázky. Paní mi do telefonu říkala, že mají už v tuto chvíli zakázku na 150.000 Kč přesně pro mě (pochybuji, že tuto část rozhovoru mají nahranou) a na základě toho jsem souhlasila. Vzápětí mi poslali fakturu na 11.000 Kč, jenže mi po zavěšení došlo, že to byla lež a vygooglovala jsem recenzi na tuto firmu. Hned na to jsem jim napsala, že objednávku chci stornovat a oni v obchodních podmínkách mají storno poplatek 50%. Samozřejmě mě s těmito podmínkami nikdo neseznámil proto absolutně nechápu jak takové "uzavření smlouvy" když člověk není obeznámen s podmínkami výpovědi - se zásadně důležitými podmínkami se může považovat za platnou. Obětí už je strašně moc. Je už i spoustu trestních oznámení na policii (hodlám podat také) ale policie to i přesto, že dokonce byla reportáž v televizi vyšetřovat nechce. Já rozhodně jim platit nebudu nic. Ale oni už jsou vůči všemu imunní a budou stále otravovat. Můj jako první dotaz je k tomu, aby ze mě ta vymahačská společnost něco vytáhla, je zapotřebí, aby to dali k soudu? Žádala jsem o nahrávku hovoru, nabídli mi poslech online. Ale já jsem řekla, že budu trvat na zvukovém souboru jakožto podklad k jejich fakturaci, což mi určitě nezašlou (prý dle zákona o ochraně soukromí). Jaká je šance, že něco takového jim může projít, když jsem nebyla seznámena se hlavními body "smlouvy" a navíc mi to sami vnutili. Ráda bych Vás proto požádala o radu, jak postupovat. Obětí jsou desítky, ráda bych popř. rozšířila na internetu pro všechny jak s nimi jednat.
Vypršení smlouvy s realitní kanceláří - musí prodávající přesto vyplatit provizi realitní kanceláři?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1058
10/2024 jsme uzavřeli smlouvu o výhradním zastupovaní RK při prodeji našeho domu s platností do 31.1.2025. Provize RK představuje odměnu za zprostřekování prodeje (jak je uvedeno ve smlouvě). Bohužel nejsme s činností RK vůbec spokojeni a smlouva, kterou jsme podepsali je již neplatná. Ve smlouvě je napsáno, že se smlouva prodlouží alespoň po písemném odsouhlasení minimálně ve formě emailu, což se nestalo a nestalo se to ani ústně. Chtěla jsem se zeptat, zda když je požádáme o stažení RD z nabídky s tím, že smlouva je již několik týdnů neplatná, zda budeme muset RK platit jejich provizi? Prohlídky nemovitosti byli, ale ani jedna nevedla k rezervaci nebo dokonce ke koupi. Kdykoliv se makléři ozvali, umožnili jsme jim prohlídku domu (nebyli prohlídkové dny, ale domlouvají prohlídky ze dne na den, večer na další den apod.). Zpětnou vazbu na prohlídky máme tak z 50% a pokaždé slýcháme, že to aby se dům prodal musíme víc posílat do vesmíru, protože oni to tak dělají. Vždy když byla návštěva, jsme se sbalili a odešli na nutnou dobu - jakýkoliv den), takže my jsme byli doopravdy všemi směry nápomocni k tomu, aby se prodej doopravdy uskutečnil, vzhledem k tomu, že jsme již zaplatili rezervaci 200.000 Kč na dům nový (která nám samozřejmě vzhledem k neprodeji našeho domu propadla). Moc děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 839
Najala jsem si zhruba před 3/4 rokem grafické studio, aby mi zpracovalo katalog. Dodala jsem několikrát podklady, 2x se osobně sešla. První verze byla katastrofální a chtěla jsem ukončit spolupráci, ale nechala jsem se na osobní schůzce přesvědčit, že tomu dáme ještě šanci. Vzhled se upravoval. Termín se na po 3x odsunul, a protože to nezvládli ani do konce roku, a to ani zapracovat všechny moje připomínky a navrhované úpravy, rozhodla jsem ukončit spolupráci. Studio s tím souhlasí, s tím, že si s tím také již nevědí rady, ale chtějí zaplatit "odškodné" = odpracovanou práci, kterou vyčíslili na cca 50.000 CZK. Nemáme podepsanou žádnou smlouvu, ani oficiální objednávku. Existuje pouze email, ve kterém schvaluji, že souhlasím s cenovým rozmezím za dodání finálního grafického návrhu katalogu v rozmezí mezi 30.000-55.000 Kč. Samozřejmě, že jsem s nějakou malou kompenzací počítala, ale pouze symbolickou. Je potřeba ze zákona uhradit dílčí práce i za něco, co jsem neobdržela? Když nemám smlouvu, ani objednávku? Děkuji za radu, KV.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1219
Prosím o radu ve sporu o odstoupení od smlouvy. Chtěla bych vědět, jestli mám nějaká práva a ochranu nebo se musím podřídit firmě. Podrobné informace jsou v přiložené mailové komunikaci. Budu velmi vděčná za jakoukoli radu.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1235
Potřebuji poradit. Přišla mi nabídka od firmy ePoptávka (B2M.cz) a já na ni zareagoval. Po nahrávaném telefonickém hovoru jsem odsouhlasil, že jejich službu využiji. Ještě ten den mi přišla faktura. Jenže já jsem si to po několika dnech rozmyslel a napsal jim, že odstupuji od smlouvy. B2M toto neakceptuje a vyhrožuje mi vymáháním pohledávky. Podle jejich interních podmínek má zákazník na odstoupení od smlouvy 2 dny, ale podle zákona 10 dní. Nikde jsem nic nepodepsal, jen jsem to odsouhlasil v tel rozhovoru. Teď nevím, co mam dělat. V příloze zasílám jejich odpověď na Odstoupení od smlouvy. Děkuji za odpověď.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 553
Zaslala jsem zboží v zákonné lhůtě do 14 dní, prokazatelně zásilka doručena prodejci dne 31.12.2024. Finance za vrácené zboží mi zaslali až po mé urgenci na přelomu 1-2/2025. Přičemž jen na základě vyplněného čestného prohlášení, že jsem zboží ztratila (v podstatě myšleno nevrátila). Toto prohlášení jsem vyplnila proti své vůli, přičemž mi nezaslali jeho kopii, ale v pozdějších mailech potvrdili, že finance byly vráceny na základě čestného prohlášení ČP - bez toho bych finance nedostala. V mezičase mi zároveň potvrdili v jednom mailu, že všechny produkty obdržely, zároveň v tom samém mailu v přiložené faktuře malým písmem uvedli, že jsem zboží ztratila, a proto je vystavena rozdílová faktura. 25.2.2025 jsem obdržela automaticky generovaný mail, který je odesílán všem zákazníkům, kteří vrátili zboží na základě čestného prohlášení ČP. V mailu bylo, že i když zboží ode mne neobdrželi, tak jsem jejich věrný zákazník, a vrácení financí je čistě na základě jejich dobré vůle. Dle nich (napsáno v jejich mailu) není zřejmé, že v balíku skutečně ony produkty byly, čímž mě také nepřímo osočili z toho, že se neoprávněně obohacuji na jejich úkor. Na základě toho jsem odeslala stížnost, že jejich tvrzení jsou protiprávní a lživá, věc jsem žádala postoupit nadřízeným nad klientským centrem. Dále budu postupovat stížnost ČOI. Prosím o váš komentář (z praxe) k občanskému zákoníku par.1832,4) ...spotřebitel prokáže, že zboží odeslal... Jak přesně a jakými všemi možnými způsoby to mám prokázat, tedy co je touto větou, slovem "prokáže" myšleno? Jediný způsob, který mne napadl, je nahrát zaslání balíku včetně vložení věcí do balíku na jeden záběr, přičemž to dost dobře vždy nelze, je to navíc směšné, ponižující chování, také pracovník odesílací služby určitě nikdy nebude souhlasit s nahráváním, že si ode mne balík chvíli před tím zabalený přebírá. Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 743
Zaregistrovala jsem se v seznamce. Po nějakém čase mi nabídli VIP členství. Vybrala jsem si na půl roku a přešla k platbě. Když mi přišla do bankovnictví částka, tak jsem platbu zamítla, protože neodpovídala nabídce. Teď mi vyhrožují pohledávkou, ale tím, že jsem nezaplatila, jsem neaktivoval moje VIP členství. Co teď? Mají nárok mně takhle vydírat? Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1164
Můžu nějak odstoupit od smlouvy Nutriadapt, viz příloha. Program jsem začala čerpat 6.1.2025. Měl být na 6 měsíců, po dvou měsících chci ukončit. Zaplatila jsem polovinu, cca 7.000, samozřejmě chtějí doplatit všechno. Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 985
Jsem zákazníkem společnosti Elyn, která se mimo jiné zabývá i výkupem přebytků z fotovoltaiky, kterou mám umístěnou na střeše svého RD. Marně se snažím, ukončit smlouvu kterou mám u nich vedenou. A to z důvodu minimálně navýšení správního poplatku ze 49 Kč na 99 Kč měsíčně, a dalších nevýhodných podmínek, ale s těmi jsem bohužel kdysi souhlasil. Ukončení je možné s tím, že nejdříve až za rok, nebo s pokutou 5.000 Kč. V posledním vyúčtování, které bylo vystaveno v prosinci 2024 (probíhá čtvrtletně) se účtovalo měsíční poplatek 49 Kč. Nikde jsem nepodepsal a ani bych s s navýšením měsíčního poplatku nesouhlasil, vždyť v nově navýšeném měsíčním poplatku mi na to prodej přebytku snad ani nevydělá a budu dotovat cizí firmu, za to že si ode mne "vezme" přebytky z FVE. Cena 0,4 Kč za 1 kwh a moje odhadované přebytky jsou ca 2.500 Kwh = za rok 1.000 Kč, které by mi měla společnost Elyn zaplatit, ale já bych měl společnosti zaplatit v měsíčních poplatcích zaplatit za rok 1.188 Kč. Po urgenci zrušení smlouvy z důvodu navýšení měsíčního poplatku mi bylo odepsáno, že to nelze, protože:
Dobrý den,
cena měsíčního poplatku byla změněna při prolongaci a není tedy možné smlouvu ukončit na základě změny ceny.
Přeci není možné jen tak si měnit výši měsíčního poplatku v automatické prolongaci smlouvy , když jsem k tomu nedal žádné stanovisko nebo ano? Již o této společnosti byla reportáž, v České televizi v Černých Ovcích, o jejich nefér jednání.
Moc děkuji za možnou radu a přikládám smlouvu uzavřenou se společností Elyn, v mém případě tarif "FIX". A také VOP podmínky, které jsem si vyžádal až při řešení problémů, čímž jsem si také vlastní vinou zavařil. V případě dotazů jsem samozřejmě k dispozici. Mají ty smlouvy chytře nastaveny, že si vlastně mohou dělat co se jim kdy zachce. Ještě mne napadá rozporovat VOP datované 1/2024, když smlouva byla uzavřena v lednu 2023, ale nemyslím si, že by to byl zásadní argument. Moc děkuji s pozdravem!












