Počet stránek ve webu: 43.166

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.071.824

Opakovaná reklamace ledničky Gorenje - mám právo na vrácení peněz nebo výměnu za novou lednici?

Odesláno: 
Otevřeno 3415 x
5 odpovědí
 
Reklamace kombinované ledničky Gorenje, důvod: nefunguje tak jak má. Namrzá a je v ní vlhko. Přijel opravář Gorenje, vyměnil termostat.
Žádali jsme výměnu za novou lednici. Nebylo nám vyhověno.
Za 3 dny další reklamace - lednice chladila až moc vytvořila se silná námraza a netálo to. Doplnil nám chladivo pohrabal, se v termostatu prý mám 3 dny vydržet, než se to ustálí.
Po třech dnech jsem zjistila, že se termostat nedá regulovat a mám pořád v mražáku -28°C (což je špatně). V chladničce +7°C
Prodejce tvrdí: důležitá je chladnička a pokud je v ní +7 °C je to prý normální. Když jsem se ptala na mražák, že jsem se dočetla kolik by měl mít tak stupnů kolem -18°C tak mi řekli, že to nemá žádná lednička - mražák a že stím nic udělat nejde takže mi nejde regulovat teplota u ledničky. A to mám ledničku už 2x opravovanou během 14 dní používání
Co mám dělat? Nová lednice a jsou pořád jen problémy. Mám nějaký nárok ji vrátit a požadovat zpět mé peníze? Děkuji.
 
Dobrý den,

pokud jste při uplatnění práva z vad (reklamaci) požadovali výměnu lednice, měl Vám prodejce lednici vyměnit. Často se v praxi stává, že tak odmítají učinit a vnutí Vám opravu. V tom případě máte právo pro opakované nebo početnější vady odstoupit od smlouvy nebo žádat výměnu zboží. Za opakovanou vadu se počítá, objeví-li se stejná vada na věci třikrát. Pokud jste již lednici dvakrát reklamoval a stejná vada se objevila potřetí, máte tedy právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Odstoupení od smlouvy dodejte z důvodu právní jistoty prodejci písemně a zároveň ho vyzvěte k vrácení peněz.

K reklamacím dle nového občanského zákoníku 2014 vizte zde:
ODKAZ

Mohu Vám ještě nějak pomoci nebo potřebujete odpověď upřesnit?
 
děkuji ještě bych se optala když pokaždé vymění něco jiného ale pořád je to kvůli chlazení jednou že chladí moc podruhé že málo a potřetí že nelze regulovat teplotu je to tedy jedna a ta samá věc? popř. mohu se ohradit když k nám přijede servisák v pondělí že jsem měla právo na výměnu a žádat ji tedy opět a neustoupit když mi opravu už 2x dělaly? a poslední dotaz musím jako výměnu dostat tu samou lednici nebo mohu si vybrat jinou? moc vám děkuji
 
Je-li stále problém v chlazení, jedná se o tutéž vadu. Pokud jste jednou, i když nepřímo volbu odstranění vady opravou učinila, nelze již tuto volbu měnit. Budete-li pro opakovaný výskyt vad žádat výměnu věci, musí vám prodejce dodat tu samou lednici nebo vrátit peníze. Prodejci často nutí zákazníka vybrat si jiný typ zboží. To však záleží jen na Vás, zda na to přistoupíte.
 
moc děkuji za odpovědi jsem sice na mateřské ale jak mi penízky skočí na účet alespon něco málo určitě pošlu děkuji ještě bych vás chtěla poprosit nevadí když vady jsou třeba po týdnu? protože mě řekly dnes v obchodě že to musí být tak po měsíci aby byla vada uznána jako další reklamace a děkuji ještě jednou opravdu moc
 
Nový občanský zákoník žádné rozmezí pro uplatnění další vady (reklamace) nestanoví. V ust. § 2169 odst. 2 občanského zákoníku je uvedeno právo kupujícího v případě opakovaného výskytu vady po opravě. Tedy pokud se stejná vada vyskytne již po třetí (dle judikatury), má kupující právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti, popř. odstoupení od smlouvy. Pokud žádné z těchto práv kupující neuplatní, může požadovat přiměřenou slevu z koupené věci.
Důležité je, abyste měla doklady od všech předchozích reklamací, tj. nejen reklamační protokoly, ale i následné vyjádření k nim s potvrzením provedené opravy.
Pokud prodávající nebude Vámi zvolený postup respektovat, doporučuji oznámit prodávajícímu, že zvážíte možnost vyrozumění České obchodní inspekce s podmětem na prošetření jeho postupu při reklamaci.
Přeji bezproblémové vyřešení reklamace.