Počet stránek ve webu: 40.811

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsem zaměstnaná v příspěvkové organizaci jako uklízečka. Dodatkem ke smlouvě se mi pracovní pozice rozšířila na pokladníka, tj. kumulovaná funkce uklízečka/pokladní (ohodnocení dle plat. třídy odpovídající funkci pokladníka). Nyní, k aktuální koronavirové situaci, se ředitel rozhodl, že funkci pokladníka úplně zruší (organizační změna), zavede pouze bezhotovostní platební styk a já tím pádem budu opět zaměstnaná pouze jako uklízečka.

Jedná se o galerii, kam chodí denně desítky návštěvníků a z 90 % platí hotově. Má můj zaměstnavatel na toto právo? Konkrétně cituji část z příkazu zaměstnavatele, který nám byl emailem zaslán 3.4.2020 ("3. organizační opatření - s platností od 01.04.2020 bude zrušen hotovostní platební styk a fyzické vedení pokladny. Nákupy kancelářských a hygienických potřeb, materiálu a pohonných hmot budou probíhat bezhotovostní platbou služební platební kartou, účtovat o těchto platbách bude účetní organizace a funkce pokladní bude organizačním opatřením zrušena"). Ještě bych chtěla dodat, že už jednou ředitel organizace mi chtěl funkci pokladníka "odebrat", poněvadž jsem byla měsíc na pracovní neschopnosti a chtěl pokladnu předat účetní organizace, to jsem odmítla. Nikdy jsem v této oblasti neudělala žádnou chybu. Předem Vám velice děkuji. Leona.

 

ODPOVĚĎ:
Pokud máte funkci pokladníka v pracovní smlouvě, má několik možností. Pokladnu samozřejmě zrušit může, ale vzhledem k Vaší pracovní smlouvě musí buď zcela zrušit Vaši pozici, přičemž by Vám náleželo odstupné (a následně zřídit čistě pozici uklízečky) nebo se s Vámi dohodnout na změně pracovní smlouvy,
Pokud je fyzické vedení pokladny zrušeno pouze na dobu koronavirové krize, přichází u Vás v úvahu částečná nezaměstnanost podle § 209 zákoníku práce.
Zrušení Vaší pozice, byť částečné, bez dalšího není možné.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte do 24 hodin! Poradit se s právníkem