Vzhledem k aktuální situaci ohledně koronaviru jsme byli zaměstnavatelem požádáni, abychom pracovali z domu. Zaměstnavatel nám dal všechny pracovní pomůcky pro práci z domu k dispozici a ze dne na den nás nechal doma s tím, že si máme na každý den vypisovat výkaz práce, co jsme od kdy do kdy dělali a ohodnocení za práci z domu dořešíme "pak".
Prý je mu jasné, že nikdo z nás nebude dělat doma 8 hod stejně jako bychom byli v kanceláři. Samozřejmě s tím nesouhlasím, doma odvedu stejnou práci jako v kanceláři, navíc mám náplň práce, kterou z 90% tvoří tvorba objednávek, takže se dá vše doložit, že jsem ty objednávky opravdu vypracovala. Dle toho co jsem si hledala na internetu bychom měli za "nařízenou" práci z domu dostat 100% platu, provoz firmy není přerušen ani omezen, ani nám nebyla nařízena karanténa, jen zkrátka zaměstnavatel uklidil lidi, co mohou pracovat z domu, domů, aby se omezil styk zaměstnanců na minimum. Můj dotaz tedy zní na jakou výši platu máme v tomto případě nárok a jak se popřípadě bránit (na jaký zákon/nařízení se odvolat) pokud by nám chtěl zaměstnavatel vyplatit např. jen 60%? Co dělat pokud mi zaměstnavatel neuzná všechny odpracované hodiny v rámci práce z domu, co si vypíšu do jeho výkazu? Samozřejmě si vypisuji poctivě, žádné smyšlené přesčasy. Ještě doplním, že nás zaměstnává pracovní agentura patřící manželce majitele společnosti, ve které pracuji. Můj plat se skládá ze základního tarifu plus nenárokové složky. Moc děkuji za vysvětlení a pomoc. Nina.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment