Počet stránek ve webu: 40.205

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Prosím Vás o radu na co mám nárok při reklamaci položení plovoucí podlahy. Mám montovanou dřevostavbu dodanou firmou, která i prováděla pokládku plovoucích podlah. Ještě před převzetím hotové stavby jsem jim vytknul nějaká problémová místa a ta byla opravena. Po roce bydlení se objevila místa, kde dle mého došlo k ulomení zámků a propadu podlahy a vytvoření nerovností.

Po oznámení majitelovi firmy mailem tento napsal, že pošle odbornou firmu na opravu (rozebrání podlah, provedení nivelačního potěru a znovu složení podlah). V domě bydlíme a máme ho plně zařízený. Máme vzhledem k reklamaci nárok i na proplacení nákladů s vystěhováním a uskladněním vybavení a náhradního ubytování po dobu opravy? Podlahy jsou v ložnici a 3 pokojích, chodbě a v obývacím pokoji (cca. 3/4 domu). Nebo vzhledem k tomu, že tam bydlíme cca. rok a 4 měsíce (od 10/2018) a zase vše vystěhovávat se nám moc nechce, je možné navrhnout firmě, aby nám proplatila cenu podlah s tím, že bychom si opravu nechali udělat až jindy na vlastní náklady? Dle mého laického názoru takovou podlahu už znova položit nejde a měla by být nová. Děkuji za pomoc a jsem s pozdravem Soběslav.

 

ODPOVĚĎ:
Způsob vyřízení reklamace se primárně řídí dohodou stran a obsahem smlouvy. Zákon totiž umožňuje, aby si smluvní strany stanovily způsoby řešení reklamace dle svých potřeb. Je tak potřeba velice důkladně prostudovat smlouvu, jak upravuje reklamaci. Pokud smlouva o tomto nehovoří, můžete si Vy zvolit jeden z následujících zákonných způsobů: oprava, přiměřená sleva z ceny, odstoupit od smlouvy.
Vedle toho se můžete se společností dohodnout na tom, že by podlahy neopravovala, ale proplatila Vám jejich opravu jinou osobou. Náhrada nákladů na náhradní bydlení zde není, ledaže se na tom smluvní strany dohodnou.