Počet stránek ve webu: 40.662

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsem provozovatel restaurace a část mých klientů mi začala platit stravenkami Sodexo. Tak jsem oslovil tuto firmu, aby mi proplatila jejich stravenky. Řekli mi, že s nimi musím mít uzavřenou smlouvu a potom mi to proplatí. Tak jsem tu smlouvu uzavřel a oni mi strhávají z každé transakce 2,5 až 5,9 %.

Stal jsem se jejich partnerem zcela nedobrovolně a to jen proto, že si vytváří vlastní měnu. Ať si samozřejmě berou provizi od firem, které u nich stravenky nakupují, ale mě by měli vyplatit celou hodnotu zpět. Mohu na ně podat žalobu a na základě, kterého zákona a paragrafu, cítím se okraden. Děkuji, za odpověď.

 

ODPOVĚĎ:
Váš vztah se Sodexo je ošetřen smlouvou, kterou jste podepsal. Ta je pro Vás i Sodexo závazná. Pokud je ve smlouvě uvedeno, že z každé transakce bude strháván poplatek jak popisujete, a Vy jste v této podobě smlouvu podepsal, není zde důvod pro žalobu, jelikož Sodexo postupuje dle uzavřené smlouvy.
Pokud smlouva o tomto nehovoří, písemně vyzvěte Sodexo k vrácení stržených poplatků. Jestliže tak neučiní, lze se obrátit na soud.
Není Vaší povinností přijímat platby za jídlo ve stravenkách, není také Vaší povinností uzavřít smlouvu se Sodexo.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte do 24 hodin! Poradit se s právníkem