Počet stránek ve webu: 40.408

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.
1 1 1 1 1 Hodnocení 5.00 (1 hlas)

Obracíme se na Vás s dotazem ohledně jednání cestovní kanceláře v době uzavření hranic a zákazu cestovat mimo území ČR. S manželem máme zakoupen pobyt v Řecku s odletem 16.06.2020. Vzhledem k současné situaci s neustále se rozšiřujícím koronavirem jak v ČR, tak v Řecku, rozhodli jsme se s manželem odstoupit od smlouvy na tento pobyt, a to v souladu se všeobecnými smluvními podmínkami cestovní kanceláře ČEDOK a. s. , která je pořadatelem zájezdu.

Smlouva na pobyt byla zprostředkována společností Invia. cz, a. s. Dne 25.03.2020 jsme kontaktovali Invii. cz, a. s. s naším požadavkem na odstoupení od smlouvy, bylo nám řečeno, že odstoupení od smlouvy je možné s tím, že zaplatíme storno poplatek 1.500 Kč na osobu, s čímž jsme počítali, neboť je to stanoveno ve všeobecných smluvních podmínkách CK ČEDOK a. s. Domluva se zaměstnankyní Invie byla, že druhý den se nám ozve a vše dořešíme. Druhý den se ozvala, ale bohužel pro nás s tím, že odstoupit můžeme, ale budou nám účtovány skutečně vzniklé náklady a ty jsou ve výši 34.000 Kč i přesto, že se stále ještě pohybujeme ve lhůtě 60 dnů před odjezdem dle všeobecných smluvních podmínek (tato lhůta končí dnem 17.04.2020). Tyto náklady jí byly sděleny zaměstnankyní Čedoku. S manželem jsme na odstoupení od smlouvy za těchto podmínek nepřistoupili. Zaměstnankyně Invie nám sdělila, ať situaci řešíme s Čedokem, že ona již pro nás nemůže nic udělat. V Čedoku nám sdělili, že situaci musíme řešit s Invií, že nemají oprávnění jakkoli nakládat s naší smlouvou. Na základě komunikace s Čedokem i Invií jsme s manželem chtěli doložit kalkulaci, jak došlo k výpočtu částky 34.000 Kč a o doložení skutečně vzniklých nákladů konkrétně k našemu pobytu na naše jména a datum, kdy k nim došlo. Skutečně vzniklé náklady jsou ve všeobecných podmínkách definovány jako provozní náklady Čedoku a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a zahraničním dodavatelům služeb, proto jsme požadovali prokázání těchto provozních nákladů konkrétně k naší smlouvě. Po tomto našem smělém požadavku s námi nekomunikuje ani Čedok, ani Invia. Chtěli bychom se Vás zeptat na následující:
1) Máme právo na doložení skutečně vzniklých nákladů konkrétně za náš pobyt? Přece jen nechceme přistoupit na částku storna 34.000 Kč, zdá se nám vyčíslená suma vysoká a hlavně netransparentní. Chceme konkrétně znát, za co tyto náklady vynaložili a zda jsou opravdu v tuto chvíli již vynaložené. Máme na tyto informace právo?
2) V případě, že nyní neprovedeme odstoupení od smlouvy z naší strany, ale vyčkáme, jak se k situaci v červnu před odletem postaví sama cestovní kancelář (v případě, že bude stejný stav s koronavirem v ČR jako v současnosti), jsou opravdu povinni dle všeobecných smluvních podmínek vrátit do 14 dnů na bankovní účet veškeré finance, které jsme za pobyt uhradili nebo máme očekávat nějaké kličky?
Děkujeme za odpověď.

 

ODPOVĚĎ:
K jednotlivým dotazům:
1. Nárok na doložení máte. Pokud po Vás chce cestovní kancelář zaplatit vzniklé náklady, musí je také řádně odůvodnit a vyčíslit.
2. Pokud by stále platil zákaz cestování či byla tato země označena za vysoce rizikovou, máte právo od smlouvy odstoupit a cestovní kancelář Vám musí vrátit všechny peníze, bez placení jakéhokoliv storno poplatku.
Doporučuji komunikovat s cestovní kanceláří výhradně písemně.