Počet stránek ve webu: 48845

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 4.00 (1 hlas)
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Mám dotaz ohledně ubytování přes Booking.com. Rezervace byla zrušena, přesto zaplacena. Jde o to, že zrušená rezervace znamená pro mě konec komunikace a hledám jiné ubytování. Děkuji za odpověď.
    Zpráva od Bookingu:
    Dobrý den, ubytování nás kontaktovalo, že u této rezervaci došlo k nedorozumění, neboť ubytování Vás mohlo ubytovat, jen nemohlo vyhovět Vašemu požadavku ohledně postelí a tím, že jste se nedostavil, ubytování Vaší rezervaci zrušilo dle jejich podmínek jako nedojezd s poplatkem. Storno poplatek Vám bohužel nebude odpuštěn. Velice se omlouváme za případné nepříjemnosti.

    Odpověď:

    Dobrý den,

    Podle toho, co uvádíte, jde o následující průběh:

    1. Rezervace byla zrušena (ubytováním), takže z Vašeho pohledu logicky končí závazek i komunikace.

    2. Booking i ubytování nyní tvrdí, že šlo o tzv. nedojezd (no-show), a účtují storno poplatek.

    3. Rozpor je v tom, zda jste měl reálnou možnost ubytování využít, nebo ne.


    Právní a smluvní pohled

    • Pokud rezervaci zruší ubytovatel, měl by nést důsledky on – tzn. nemá právo účtovat storno poplatek za nedojezd.

    • Pokud ubytovatel jen „potvrdil možnost ubytování, ale nevyhověl Vašemu požadavku na typ postelí“, a Vy jste proto nepřijel, může to být posouzeno jako Vaše jednostranné zrušení / nevyužití rezervace → pak by mohl mít právo účtovat poplatek podle podmínek.

    • Rozhodující je, jak byla formulována nabídka a rezervace – zda typ lůžek (oddělené / manželská postel apod.) byl závaznou součástí rezervace, nebo jen „preferencí“.

      • Pokud šlo o závaznou část (byla výslovně potvrzena), a ubytovatel to nedodržel, pak šlo o jeho nesplnění smlouvy → a Vy byste měl mít nárok na vrácení peněz.

      • Pokud šlo jen o preferenci, ubytovatel se mohl bránit tím, že pokoj nabídl, jen ne s přesně požadovaným uspořádáním.


    Doporučený postup

    1. Odpovězte Booking.com (ideálně přes jejich systém, aby vše bylo archivováno):

      • že rezervace byla zrušena ubytovatelem, nikoli Vámi,

      • že v okamžiku zrušení jste logicky považoval smlouvu za ukončenou a hledal jiné ubytování,

      • že účtování poplatku za „nedojezd“ je proto neodůvodněné.

    2. Doložte přílohy / screenshoty, kde je vidět, že rezervace byla označena jako zrušená.

    3. Trvejte na vrácení peněz a žádejte Booking, aby věc posoudil znovu (příp. aby Vám poskytl alternativní řešení).

    4. Pokud Booking nebude reagovat:

      • můžete se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum (ESC ČR) – zdarma pomáhají řešit spory s ubytováním a cestovními službami přeshraničně,

      • a v krajním případě využít chargeback (pokud platba proběhla kartou).

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.
    Komentáře pod články slouží k okomentování stránky. Pokud chcete poslat dotaz našim právníkům, pokračujte ZDE. Do komentářů prosíme nevkládejte dotazy. Děkujeme.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování