Mám dotaz ohledně ubytování přes Booking.com. Rezervace byla zrušena, přesto zaplacena. Jde o to, že zrušená rezervace znamená pro mě konec komunikace a hledám jiné ubytování. Děkuji za odpověď.
Zpráva od Bookingu:
Dobrý den, ubytování nás kontaktovalo, že u této rezervaci došlo k nedorozumění, neboť ubytování Vás mohlo ubytovat, jen nemohlo vyhovět Vašemu požadavku ohledně postelí a tím, že jste se nedostavil, ubytování Vaší rezervaci zrušilo dle jejich podmínek jako nedojezd s poplatkem. Storno poplatek Vám bohužel nebude odpuštěn. Velice se omlouváme za případné nepříjemnosti.
Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Ubytování přes Booking.com - nedojezd s poplatkem a nevrácení stornopoplatku
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 476
Dobrý den,
Podle toho, co uvádíte, jde o následující průběh:
-
Rezervace byla zrušena (ubytováním), takže z Vašeho pohledu logicky končí závazek i komunikace.
-
Booking i ubytování nyní tvrdí, že šlo o tzv. nedojezd (no-show), a účtují storno poplatek.
-
Rozpor je v tom, zda jste měl reálnou možnost ubytování využít, nebo ne.
Právní a smluvní pohled
-
Pokud rezervaci zruší ubytovatel, měl by nést důsledky on – tzn. nemá právo účtovat storno poplatek za nedojezd.
-
Pokud ubytovatel jen „potvrdil možnost ubytování, ale nevyhověl Vašemu požadavku na typ postelí“, a Vy jste proto nepřijel, může to být posouzeno jako Vaše jednostranné zrušení / nevyužití rezervace → pak by mohl mít právo účtovat poplatek podle podmínek.
-
Rozhodující je, jak byla formulována nabídka a rezervace – zda typ lůžek (oddělené / manželská postel apod.) byl závaznou součástí rezervace, nebo jen „preferencí“.
-
Pokud šlo o závaznou část (byla výslovně potvrzena), a ubytovatel to nedodržel, pak šlo o jeho nesplnění smlouvy → a Vy byste měl mít nárok na vrácení peněz.
-
Pokud šlo jen o preferenci, ubytovatel se mohl bránit tím, že pokoj nabídl, jen ne s přesně požadovaným uspořádáním.
-
Doporučený postup
-
Odpovězte Booking.com (ideálně přes jejich systém, aby vše bylo archivováno):
-
že rezervace byla zrušena ubytovatelem, nikoli Vámi,
-
že v okamžiku zrušení jste logicky považoval smlouvu za ukončenou a hledal jiné ubytování,
-
že účtování poplatku za „nedojezd“ je proto neodůvodněné.
-
-
Doložte přílohy / screenshoty, kde je vidět, že rezervace byla označena jako zrušená.
-
Trvejte na vrácení peněz a žádejte Booking, aby věc posoudil znovu (příp. aby Vám poskytl alternativní řešení).
-
Pokud Booking nebude reagovat:
-
můžete se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum (ESC ČR) – zdarma pomáhají řešit spory s ubytováním a cestovními službami přeshraničně,
-
a v krajním případě využít chargeback (pokud platba proběhla kartou).
-












