Počet stránek ve webu: 39.429

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.
1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

5/2019 jsme si začali vyřizovat hypotéku na koupi bytu. Prohlídku jsme absolvovali s realitním makléřem, kde jsme se ptali mimo jiné, zda nejsou odmontovány elektroměry. Tou dobou nebyly, což nám také potvrdila společnost ČEZ. V období vyřizování hypotéky, kdy bylo jasné, že byt koupíme, majitel nechal elektroměr odmontovat.

My teď musíme zaplatit tučný poplatek za opětovné přihlášení k odběru energie a namontování elektroměru a 30 denní lhůta na vyřízení požadavku, kdy budeme samozřejmě bez elektrické energie. Proto bych se ráda informovala, zda na to měl majitel vůbec právo a jestli je nějaká možnost obrany proti tomuto nekorektnímu jednání. Dekuji za odpověď. Helena.  

 

ODPOVĚĎ:
Musíte se především řídit tím, co jste měli uvedeno v kupní smlouvě, tj, zda byl součástí prodávané nemovitosti i elektroměr, či nikoliv. Podle toho pak můžete samozřejmě požadovat na prodejci finanční náhradu.