Počet stránek ve webu: 39.266

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám problém s pojišťovnou která mi nechce vyplatit plnění v plné výši.   Rozbili mi okno u auta a ukradli z něj věci. Mám pojistku u které při uzavírání vyzdvihovali, že kryje i vykradení auta a všech věcí v něm bez ohledu na to kde auto stojí, ani kde se nacházely ukradené věci s jedinou výjimkou, že se to nesmí stát mezi 22-6 hodinou. Doložil jsem pojišťovně všechny dokumenty a dostal odpověď, že jsem věci zanechal na NEZAJIŠTĚTNÉM MÍSTĚ.

Napsal jsem odvolání a přišla druhá odpověď že se jednalo o neopatrné jednání.
Tak jsem se znovu odvolal o poslal jim i příklad který pojišťovna uváděla v brožuře při uzavírání smlouvy, který je stejný jako můj případ a dostal další nesmyslnou výmluvu, že v mém případě byla taška na zadním sedadle, což v jejich vzorovém případě není uvedeno. Takže na plnění nemám nárok.
Ukradenou kabelku ve vzorovém případě měla podle nich paní asi určitě zamčenou v kufru. To je nesmysl.
Beru to jako klamavé jednání při uzavírání smlouvy protože za neopatrné jednání se dá zahrnout cokoli, že jsem nechal auto bez dozoru, že nosím u sebe peníze, že vyndavám mobil na ulici...a nemuseli by plnit vůbec žádnou událost.
Každopádně auto mi vykradli stejným způsobem 2015 a tehdy mi vše vyplatili bez nejmenších problémů takže vím že na to mám nárok. To že je to podruhé nikdo nezmínil a asi to ani nezjistili ale myslím že hlavní důvod proč se cukají je v tom že pojišťovnu koupila Kooperativa a tlačí je k "šetření".
Každopádně si myslím že se jen snaží vymlouvat a chtěl jsem požádat o pomoc. Mohu zaslat všechny podklady a komunikaci s pojišťovnou.
Děkuji, Ilja

 

ODPOVĚĎ:
V současné chvíli Vám doporučuji pojišťovně naznačit, že jste odhodlán vymáhat své právo na výplatu pojistného plnění i prostřednictvím učinění konkrétních právních kroků.
Na pojišťovnu se můžete obrátit s dopisem, v němž jí naposled vyzvete k likvidaci pojistné události poskytnutím pojistného plnění s tím, že v případě její přetrvávající neochoty jste připraven se obrátit na příslušné veřejnoprávní orgány. V tomto dopise zmiňte rovněž to, že skutkově obdobný případ jste s touto pojišťovnou řešil v minulosti, přičemž tehdy Vám bylo pojistné plnění bez obtíží vyplaceno (můžete uvést například číslo pojistné události, které bylo Vaší minulé pojistné události přiděleno).

Nebude-li pojišťovna i nadále ochotna uhradit Vám pojistné plnění, nabízí se Vám v zásadě dvě možnosti řešení:
- mimosoudní řešení sporu,
- podání žaloby k soudu.

V první řadě Vám doporučuji pokusit se o mimosoudní vyřešení sporu. Tímto způsobem dáte totiž pojišťovně jasně na srozuměnou, že její přístup nehodláte tolerovat, přičemž se zároveň jedná o variantu méně nákladnou a rychlejší.
Spotřebitelské spory jsou mimosoudně řešeny (v případě sporů mezi pojištěnci a pojišťovnami) před Českou obchodní inspekcí (jak to vyplývá z § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele) :
www.coi.cz   
Na tento veřejnoprávní orgán se proto můžete obrátit s podnětem k zahájení mimosoudního řešení Vašeho sporu s pojišťovnou.
_______________________
Právní předpisy zmiňované v odpovědi:
zákon č. 634/1992 Sb. , o ochraně spotřebitele

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Klamavé jednání pojištovny - neproplatila analogický případ jaký je v brožuře pojišťovny o pojistce