Počet stránek ve webu: 43.247

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.096.723

šetření škodné události

Odesláno: 
Otevřeno 457 x
1 odpověď
 
Dobrý den, dne 10.12.17 jsem měla dopravní nehodu při které mi bylo nabouráno auto, nebyla jsem viníkem nehody. Dne 12.12.17 jsem vše řádně nahlásila na pojišťovně. Po třech týdnech jsem dostala dopis o ukončení škodné události a dostala vyplaceny peníze na účet. Tímto jsem vzala celou věc za vyřízenou a za vyplacenou částku 33900Kč jsem si nechala opravit auto. Dne 2.5.18 mi přišel dopis z pojišťovny, že musím vrátit zpět pojišťovně 9000Kč, že likvidátor pochybil a že celou věc ještě prošetřovali. Na internetu jsem si vyčetla, že na prošetření má pojišťovna ze zákona 3 měsíce od nahlášení a během téhle doby mě měli písemně informovat o prošetření, pokud tam byli nějaké nejasnosti, což neučinili. Ráda bych věděla jestli má na tohle jednání pojišťovná právo. Děkuji moc za odpověď
 
Dobrý den,

této problematice se věnoval Nejvyšší soud ČR ve svém rozhodnutí sp. zn. 28 Cdo 328/2013 ze dne 3. 7. 2013 ve kterém uvedl, že bylo-li ze strany pojišťovny plněno nad rámec toho, na co měl oprávněný dle smluvních ujednání právo, pak byl plněn v podstatě „nedluh“ a přijetím částky přesahující její pohledávku vůči pojišťovně se oprávněný bezdůvodně obohatil.

V případě, že jste si nechala opravit automobil v autoservise (nejlépe v autorizovaném nebo smluvním servise dané pojišťovny) a na danou opravu máte vystavenou fakturu, můžete zkusit argumentovat pojišťovně, že vyplacena částka odpovídá skutečné výši škody, která Vám byla způsobena a že původní vyúčtování škody považujete za správné. Rozhodující v tomto případě bude jaká je výše skutečné škody, která Vám vznikla.

Prokázalo-li by se však, že škoda, která Vám byla způsobena, byla opravdu zpočátku likvidátorem špatně vypočtena, musela byste částku, o kterou Vám pojišťovna plnila nad rámec vrátit.