Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Máme na zahradě stavbu kurníku pro slepice z roku 1946, která se skládá ze dvou místností (každá má samostatný vchod), každá je méně než 16 m2. Dle tchána, který již zemřel, byla nejdříve postavena jedna část a po několika letech dostavěna. Jedná se o dřevostavbu s cihlovou podlahou. Stavba není zapsána v Katastru a nyní při digitalizaci máme doložit doklady o stavbě. Bohužel již nic takového nemáme. Máme plánek aktuálního stavu. Stačí to takto doložit na katastr? Děkuji. Lada.

ODPOVĚĎ:
V tomto ohledu Vám doporučuji obrátit se s dotazem přímo na místně příslušný katastrální úřad – ten by měl být schopen Vám sdělit, jaké doklady o předmětné stavbě mu budou postačovat.
Na Vámi popsaný stav – kdy se ke stavbě nedochovaly prakticky žádné doklady – pamatuje § 125/3 stavebního zákona, dle něhož platí, že:
„Neplní-li vlastník stavby povinnost podle odstavce 1, stavební úřad mu nařídí, aby pořídil dokumentaci skutečného provedení stavby. Pokud není nezbytná úplná dokumentace skutečného provedení stavby, uloží stavební úřad pouze pořízení zjednodušené dokumentace (pasport stavby), pokud ji stavebník nepořídil sám. “
Lze proto předpokládat, že doklad, který je po Vás katastrálním úřadem požadován, je dokumentace skutečného provedení stavby, popřípadě zjednodušená verze této dokumentace (pasport stavby). Bude-li Vám katastrálním úřadem potvrzeno, že tato dokumentace postačuje, doporučuji Vám kontaktovat projektanta, který by pro Vás dokumentaci pořídil.
______________________________
Právní předpisy zmiňované v odpovědi:
zákon č. 183/2006 Sb. , o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.