Počet stránek ve webu: 40.811

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den. Mám 14 dní nový mobilní telefon, který se opakovaně sám vypíná bez příčiny. Nevím, zda je chyba v mobilu nebo v baterii, když jsem mobilní telefon chtěla reklamovat, řekli mi, že funguje a že není důvod jej reklamovat. Reklamaci mi poměrně arogantním způsobem odmítli. Co mám dělat? Rozárie.


ODOVĚĎ:
Záruka na jakýkoliv výrobek se vztahuje pouze na vady materiálu nebo výroby a naopak nevztahuje se na vady vzniklé běžným opotřebením nebo mechanickým poškozením.
Jestliže však s vyjádřením prodejce nesouhlasíte, případně se domníváte, že se jedná o konstrukční vadu, kontaktujte soudního znalce a nechte si vyhotovit nezávislý posudek. Ten musíte nejprve uhradit, ovšem pokud vyzní posudek ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 občanského zákoníku. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více.
Seznam soudních znalců najdete na http://www.justice.cz/. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více. Pokud to uznáte za vhodné, seznamte s tímto záměrem (i jeho důsledky) prodejce předem. Třeba bude ve věci reklamace ochotnější.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte do 24 hodin! Poradit se s právníkem