Kdy je výplatní den, termín - datum, kdy musí být peníze na účtu nebo datum odeslání peněz zaměstnavatelem?
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Platy, mzdy, odstupné, renta
Prosím objasnit výplatní termín. Zda je to den, kdy musí mít zaměstnanec peníze na účtu či hotově, nebo den kdy se zaměstnavatel zavazuje odeslat mzdu ze svého účtu. Přiklad: výplatní den 15. dne v měsíci. 15 připadne na sobotu. Kdy má správně zaměstnanec dostat peníze. Děkuji.
ODPOVĚĎ:
Zaměstnavatel je povinen určit nebo stanovit pravidelný termín výplaty mzdy, případně může být sjednám v kolektivní smlouvě nebo přímo se zaměstnancem. Jedná se o stejný den v kalendářním měsíci, bez ohledu na to, zda je mzda vyplácena hotovostním nebo bezhotovostním způsobem. Ovšem jestliže na tento den připadne sobota, neděle nebo svátek, musí být mzda vyplacena den předcházející. Je ale možné např. interním předpisem stanovit, že se vyplácí až den následující.
Štítky: