Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

S bratrem máme e-shop, který provozujeme jako živnost, a v části roku 2017 jsme tuto živnost provozovali na naši babičku, která však 8.2.2018 zemřela. Chtěl jsem se zeptat, zda se v souvislosti s touto skutečností domnívám správně, že veškeré náležitosti, jako je její daňové přiznání, přehled příjmů a výdajů pro pojišťovnu a sociálku a případné další povinnosti, tímto odpadají.

Pokud je třeba něco formálně vyřešit, co se týká této živnosti, co a jak, prosím. Živnost jsme spolu s babičkou byli přerušit v prosinci roku 2017, avšak toto přerušení je vždy na dobu určitou - přerušovali jsme do 31. 12. 2019, nicméně předpokládám, že ke dni smrti živnost zanikla automaticky. Dále by mě také zajímalo, jak přistupovat k případným reklamacím, které by nám od zákazníků přišly za období, kdy jsme e-shop provozovali na živnost babičky. Můžeme je standardně vyřizovat, jako jsme to dělali doposud? Nebo jak se k tomuto, prosím, stavět? Děkuji, Zdeněk

ODPOVĚĎ:
Pokud jste za babičku nepodali daňové přiznání za loňský rok, musíte jej stále podat. Daňové přiznání by mělo být podáno do 3 měsíců od úmrtí.
Obdobně bude nutné podat přehledy o příjmech na správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu.
Dále je třeba uvést, že případné dluhy na daních a pojištění by přešly na dědice. Doporučuji proto, abyste se informoval na příslušném finančním úřadu, zdravotní pojišťovně i správě soc. zabezpečení, jak máte konkrétně postupovat.
Pokud jde o živnostenské oprávnění, doporučuji úmrtí babičky živnostenskému úřadu oznámit s tím, že dědicové nebudou v podnikání pokračovat. Živnostenské oprávnění by v tomto případě mělo zaniknout automaticky ke dni úmrtí babičky.
U reklamací bude záležet, zda jste převzali podnikatelské aktivity po babičce (tj. ještě za jejího života). Z vašeho dotazu vyplývá, že ano, neboť i nyní jste reklamace vyřizovali i u zboží prodaného formálně babičkou. V takovém případě budete povinni reklamace vyřizovat. I pokud by tomu tak nebylo, nic nebrání tomu, abyste reklamace vyřizovali.


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Smrt, úmrtí podnikatele, obchodníka - kdo vyřizuje reklamace zákazníků?
  • Kdo vyřizuje reklamace zákazníků při úmrtí, smrti prodejce, prodávajícího, obchodníka
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.