Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Kupuji byt s tím, že ho budu pronajímat. Ráda bych věděla, co mimo sjednání smlouvy s nájemníkem musím zařídit. Když budu mít nájemní smlouvu s nájemníkem, jak poté z nájmu odvádět nějaké daně z příjmu, nejsem podnikatel ani OSVČ, musím si založit nějaký živnostenský list nebo tak něco?

Co ohledně tohoto potřebuji zařídit? Jsem zaměstnanec, při vyplňování papírů v práci ohledně daní musím to tam potom nějak nahlásit naší účetní? Děkuji za odpověď.

 

ODPOVĚĎ:
V případě, že budete byt pronajímat, tak k tomu nepotřebujete živnostenský list, nejde o podnikání, ale o příjem z nájmu podle § 9 zákona č. 586/1992 Sb. , o daních z příjmů, tento příjem nepodléhá odvodům zdravotního a sociálního pojištění. Pro účely dosahování tohoto příjmů se nemusíte nikde registrovat, pouze budete mít povinnost podávat daňové přiznání. Pro účely podání daňového přiznání v něm budete muset uvést veškerí Vaše příjmy, tedy i ze zaměstnání, proto si budete muset u zaměstnavatele vyžádat Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a sražené zálohy na daň z těchto příjmů, v práci Vám tedy nebudou provádět každoroční zúčtování daně, ale budete mít povinnost podat si daňové přiznání sama. V daňovém přiznání potom uvedete příjmy ze zaměstnání včetně daně odvedené v zaměstnání, příjmy z nájmu (vše co Vám nájemník zaplatil v souvisloti s nájmem) a k příjmům poak budete moct uplatnit buď skutečně dosažené výdaje nebo paušální výdaje procentem z příjmů ve výši 30 % z příjmů, maximálně však 600.000 Kč. V práci nahlásite účetní pouze to, že si daňové přiznání budete podávat sama, účetní Vám pak vystaví Potvrzení o zdanitelných příjmech a neprovede u Vás roční zúčtování daně.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.