Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 5.00 (1 hlas)

17.05.2019 jsme koupili nové auto Tucson NL v KB car Liberec. U předání vozidla byly známky poškození "lak rýha, zadní sedadlo poškozené, poškrábané zadní palubové středové čelo", vše bylo odstraněno, kromě středního palubového čela. V červenci 2019 jsme byli s autem, ohledně špatných jízdních vlastností.

Bylo nám řečeno, že auto je nové a musí se zajet a musíme ho krmit. Po dvou měsících se nám nezdálo, že chyba v řízení je stejná, nechali jsme na 4 dny vůz v servisu, aby vyzkoušeli. Na nic nepřišli. Ale problém byl častější než před tím a tak jsme oslovili KB car Mladá Boleslav, kde při projížďce zjistili, že špatně vstřikuje benzín do motoru. Jednají s Prahou a ta poslala nějaký díl, který nejprve vyzkoušejí na jiném vozidle a příští týden po 28.10. se mají ozvat. Vůz má špatné jízdné vlastnosti při nízkých otáčkách a i při vyšších a to v okamžiku, kdy potřebujeme předjíždět, nebo zrychlit. Auto ztrácí akceleraci a zpomaluje. Neustále se doprošujeme o vyjádření, neustálé čekání na odpověď, i když vám slíbí, že zavolají. Máme nárok odstoupit od smlouvy v 6 měsíční době? Děkuji za odpověď. Leo.

 

ODPOVĚĎ:
Ve Vašem případě záleží, co přesně je napsané ve smlouvě. Občanský zákoník totiž smluvním stranám umožňuje, aby si nastavily podmínky odstoupení od smlouvy dle svých potřeb a preferencí. Doporučuji tedy nejdříve důkladně prostudovat smlouvu.
Pokud by smlouva o tomto nehovořila, bude se postupovat dle občanského zákoníku, který stanovuje:
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Rozlišení, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, stanovuje občanský zákoník následovně:
Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
Doporučuji vést veškerou komunikaci s prodejcem v písemné formě.  

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.