Počet stránek ve webu: 39.834

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Rád bych se informoval ve věci reklamace brašny od renomovaného CZ výrobce kožených doplňků. Brašna byla koupena na konci roku 2015, 2017 byla reklamována - úspěšně. Reklamace byla vyřízena vydáním nového kusu totožné brašny, o čemž mám průkazné doklady. Bohužel stejná závada se nyní projevuje i u této vyměněné brašny nyní v roce 2019, čili necelých 24 měsíců od převzetí nové vyměněné věci.

Vím, že obecně je známo, že dle NOZ prodejce odpovídá za vady do lhůty 24 měsíců od nákupu, ovšem dle § 2165 NOZ je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Domnívám se, že pro můj případ je důležité slovo převzetí, nikoli však nákup. K převzetí věci došlo prokazatelně v 11 měsíci 2017, což je méně než 24 měsíců a mohu tedy reklamovat. Jaký je Váš právní názor na tuto záležitost? Dá se na to tímto způsobem nahlížet? Znovu pro jistotu opakuji, že o vydání (převzetí) nového kusu mám doklad, který je opatřen jak datem, tak razítkem prodejny. Pokud sepíši reklamační protokol, má prodejce právo mi v tomto případě reklamaci na místě v prodejně odmítnout převzít do reklamačního procesu? Jak se mohu bránit? Mám nějak specificky koncipovat reklamační protokol? Děkuji, Leoš.

 

ODPOVĚĎ:

Váš výklad není správný. V případě, že je reklamace vyřešena dodáním nového zboží (výměnou), neběží od okamžiku dodání nového zboží nových 24 měsíců. V případě zakoupení zboží totiž běží zmiňovaných 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, reklamace výměnou nemá vliv na běh této lhůty.