Nevyčkání na opravu auta z důvodu opožděného dodání náhradních dílů - může majitel auta odmítnout zaplatit opravu a objednané náhradní díly?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Dne 4.3.2020 jsme přijali do opravy vozidlo. Termín dokončení nebyl stanoven z důvodu náročnosti opravy a dlouhé dodací lhůty náhradních dílů. Dne 24.3.2020 byl zaslán rozpočet opravy zákazníkovi k odsouhlasení, s tím, že budou objednány náhradní díly a doba dodání je minimálně měsíc.
Doba dodání se z důvodu situace (koronavirus COVID-19) protáhla a zákazník nechce dále čekat a chce odstoupit od smlouvy. Chci se zeptat, zda máme právo na účtování vynaložených nákladů na opravu, včetně dílů, které už máme a museli jsme je zaplatit. Chybí nám pouze jeden díl, který nám dodavatel zatím nedodal. Nemyslím si, že by jsme něco porušili a museli zákazníkovi vracet celou zálohu, kterou nám uhradil. Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ:
Pokud byly se souhlasem zákazníka provedeny nějaké práce na vozu, vzniká Vám právo na úhradu těchto prací (včetně použitých dílů apod.). Zákazník pak může odstoupit od smlouvy u úkonů, které dosud nebyly na voze provedeny.
Štítky: