Počet stránek ve webu: 39.116

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.
1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám dotaz ohledně svatebního salónu.
1/ Při prodeji svatebních šatů skladem také platí možnost navrácení 14 denní lhůty? Nelze ji nějak obejít? Doposud mi šaty byly navráceny ve všech případech poničené nebo použité. V dnešní době jsou lidi tak sprostí, že si šaty klidně nosí, cedulku schovají a použijí je třeba na profesionální focení v ateliéru.

Tím pádem nejsou ušpiněné, ale jsou upocené, viditelně použité, nebo od makeupu, naparfemované nebo se do nich rvou lidi, kteří mají zásadně větší velikost a šaty jsou pak například u výstřihu nenávratně vytahané, nebo dekorace rotržená (různé korálky) a těžko tohle u zákazníků reklamovat, protože mi řeknou, že to tak již přišlo. Je tedy nějaký zákon, který by říkal, že drahé zboží se nedá vrátit v této lhůtě? Šaty stojí od 8.000 Kč výše.
2/ Při osobním vyzvednutí zboží u svatebních šatů na míru musí být zvláštní dokument, kde zákazník podepíše, že prodanou věc převzal, nebo stačí, aby se na faktuře napsalo vyzvednuto podpis a datum? Popřípadě co tam musí vše být? A musí se to samé dělat i u šatů prodaných skladem?
3/ Když daním na konci roku procentem, musím schovávat všechny přijaté faktury pro jakýkoliv úřad? Pokud Ano, jak mám postupovat v případě, že bych dělala komisní prodej šatů a koupila například šaty použité od nevěst? Jak postupovat pokud bych něco vyrobila sama? (věneček do vlasů, různé svatební ozdoby apod.
4/ V ceně šatů nabízím úpravy zdarma švadlenou. Například šaty stojí 10.000 Kč. Švadlena má svou živnost a dá mi tedy doklad o tom, že mě například účtovala za úpravy již ušitých zakoupených šatů 1.890 Kč. Předpokládám, že tím, že budu danit na konci roku procentem, mi je tato účtenka k ničemu?
5/ Zvažuji zákaznice účtovat poplatkem za zkoušení šatů, protože žádná z nich nedodržuje pravidla a dojdou nalíčené popřípadě natřené samoopalovacím krémem a tím pádem budu muset dát šaty po několika zkoušení dát profesionálně vyčistit, protože bývají dosti znečištěné. Např. čištění šatů stojí 1.000 Kč. Plánuji účtovat 200 Kč za hodinu zkoušení. tzn na vyčištění šatů vydělám až si je někdo vícekrát vyzkouší. Co zákaznicím dát za potvrzení s jakým zněním, že byl tento poplatek přijat? Musí se na to vystavovat faktura i přes to, že nejde o výdělek, když se tím zaplatí čistírna?
6/ Když se zákazníkovi pošle zboží a on jej vrátí, vrací se i poštovné, které bylo vynaloženo za zaslání zboží, tzn, šla bych do mínusu? Pokud ano, nedá se to opět nějak obejít v obchodních podmínkách například?
7/ Když si zákaznice šaty koupí, vždy emailem obdrží odkaz na různé informace o koupi včetně obchodních podmínek. Musím je dávat i tak ještě osobně a písemně při vyzvednutí hotových šatů?
Předem děkuji za odpovědi.

 

ODPOVĚĎ:

Lhůta 14 dní pro odstoupení od smlouvy platí v případě prodeje zboží „na dálku“, typicky přes internet, přičemž je nerozhodné, zda je dané zboží skladem či nikoliv. Naopak pro prodej v klasické „kamenné“ prodejně tato lhůta neplatí. Zákon ji stanovuje jako ochranu spotřebitele, proto zde vždy tato lhůta musí být, výjimku tvoří např. věci, které byly upraveny podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
2. Obecně by v každém případě mělo být zřejmé, kdo si co vyzvedl, kolik to stojí, ideální je ještě doplnit, že si danou věc důkladně prohlédl před převzetím a neshledal na ní žádné vady. ¨
3. Pokud uplatňujete výdaje procentem z příjmů, tak právě nemáte povinnost uchovávat přijaté faktury. Výdaje totiž neprokazujete, všechny Vaše výdaje jsou de facto zahrnuté v procentu z příjmů. V tomto případě má být ušetřena administrativní náročnost a máte pouze povinnost evidovat příjmy (v rámci toho evidujete pouze vydané faktury a příjmové pokladní doklady). Pokud byste koupila použité šaty od nevěst, jedná se o výdaj a když používáte výdaje procentem z příjmů, ta tento výdaj je v něm umělě zahrnut, v případě prodeje šatů je prodejní cena koncovému zákazníkovi Váš příjem, který je součástí všech Vašich příjmů, ke kterým pak uplatníte náklady procentem v daňovém přiznání. Pokud něco vyrobíte sama, tak opět v případě procentních výdajů nemusíte pro daňové účely si schovávat a evidovat doklady o koupi surovin pro výrobu a cena, za kterou výrobek prodáte bude součástí Vašich příjmů. Evidenci příjmů pak vedete podle jednotlivých druhů činností (prodej šatů, výroba a prodej šperků, a pod.).
4. U práce švadleny se jedná o Váš výdaj v rámci podnikatelské činnosti a při použití paušálních výdajů procentem z příjmů slouží účtenka od švadleny pouze pro Váš osobní přehled, není nutná pro Vaše daňové účely.
5. Zde není rozhodné, že peníze použijete na úhradu čistírny, stále se jedná o zisk za službu. Jde opět o Váš příjem v rámci podnikatelské činnosti, jde tedy o výdělek. Jako potvrzení může sloužit účtenka nebo faktura, akorát v tomto případě je o poskytnutí služby zkoušení svatebních šatů. U nákladů na čistírnu jde o stejný případ jako ve výše uvedených situacích, u procentních výdajů je tento výdaj na čistírnu jejich součástí. Pro účely daní jej nepotřebujete.
6. Poštovné musíte vrátit, opět i zde toto zákon předvídá.
7. Nemusíte.
V rámci tohoto dotazu za daně a daňové účely jsou považovány povinnosti vyplývající ze zákona o daních z příjmů, protože v dotazu je řešena problematika uplatňování výdajů procentem z příjmů. Pokud jste plátce DPH podle zákona o dani z přidané hodnoty, zde rámci uchovávání výdajových dokladů platí jiná pravidla pro naplnění povinností a vedení daňové evidence podle zákona o DPH.