Počet stránek ve webu: 43.121

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Na stánkách e-chalupy.cz jsem si vybral pronájem chatky u přehrady a odeslal poptávku. Telefonicky se ozval pronajímatel a dohodli jsme termín 25.8 - 1.9.2018. To bylo dne 31.5.2018 a večer mi přišel e-mail s č. účtu, na který mám poslat zálohu 2.000 Kč. 1.6.2018 jsem peníze odeslal a 4.6.2018 volal pronajímatel, že peníze dostal a termín platí.

Dne 7.6.2018 jsem náhodou zjistil na seznamu, že přehrada je z důvodu oprav hráze upouštěna a vodní hladina bude nižší o více jak 4 m oproti normálu. Tuto skutečnost jsem mailem oznámil pronajímateli a sdělil jsem mu úmysl zrušit rezervaci a vrátit zálohu. Na tento mail pronajímatel nereagoval a tak jsem večer po dohodě s manželkou napsal další mail s tím, že rezervaci rušíme a napsal jsem mu č. mého účtu. a sdělil jsem mu, že jsem záležitost konzultoval se zaměstnancem e-chalupy.

Večer volal a řval na mě, že mu vyhrožuji a že mu mám dát pokoj. Od té doby nekomunikuje - ani nezrušil rezervaci ani nevrátil zálohu.

Termín 25.8.2018 je ještě velmi daleko, poraďte prosím jak postupovat. Podotýkám, že nebyly sjednány žádné storno podmínky. Děkuji, Mojmír

 

ODPOVĚĎ:
V tomto případě bude do značné míry záviset na tom, zda tuto situaci řeší obchodní podmínky portálu e-chalupy, pokud jste s nimi vyslovil souhlas. Pokud by umožňovali stornovat objednávku, resp. odstoupit od smlouvy, pak by Vám pronajímatel měl vrátit peníze.
Obecně by Váš email pronajímateli o zrušení objednávky mohl být považován za odstoupení od smlouvy. K tomuto byste však byl oprávněn pouze v případě, že pronajímatel je podnikatelem, resp. že provozuje pronajímání chalupy jako podnikání.
Domnívám se však, že pronajímatel jako podnikatel v tomto případě nevystupuje. Z tohoto důvodu není možné odstoupit od smlouvy (stornovat objednávku), pokud tak nebylo výslovně ujednáno, což ve Vašem případě nejspíše nebylo, pokud by tuto možnost nestanovili obchodní podmínky. Pokud nebyla sjednána možnost odstoupit od smlouvy, pak Vám pronajímatel není povinen vracet zálohu, naopak by mohl trvat na zaplacení celé ceny za objednaný termín, a to také z důvodu, že stav hladiny bylo možné zjistit již v době objednávky. V tomto případě byla uzavřena smlouva o ubytování v daném termínu, proto se jí musí obě strany řídit, tzn. Vy uhradit sjednanou cenu, pronajímatel Vám poskytnout ubytování.
Doporučoval bych se věc snažit vyřešit s portálem e-chalupy.cz, pokud by však ani toto nepomohlo, za výše uvedených předpokladů bohužel není možné s úspěchem vymáhat vrácení zaplacení zálohy

 

Poznámka: dotaz byl samozřejmě odpovězen již v minulosti, ale uložen až v roce 2019.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.