Počet stránek ve webu: 39.627

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.
1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsme spolupodílníci domu napojeného na centrální městskou výtopnu. Již několik let si stěžujeme na nedostatečnou teplotu TUV, způsobenou ohřevem zásobníku vody "zpátečkou" namísto "přívodu". Protože jsme malé město a všichni se známe, tak jsme si stěžovali vždy pouze ústně řediteli teplárenské firmy.

Po dlouhých prodlevách a různých nepovedených pokusech vyměnili v červenci 2018 zásobník vody ve výměníku tepla v domě a přidali další čerpadla (což nám zvýšilo spotřebu elektřiny, kterou platíme my). Po této opravě se snížila teplota vody na 32 st. Celsia a my jsme byli nuceni si vodu na osobní hygienu ohřívat, čímž nám vznikly finanční náklady. Po dalších urgencích nám ředitel teplárenské slíbil rekonstrukci celého výměníku tepla, ale až na začátek května 2019 po topné sezóně (doba opravy max. 3 dny). My jsme požadovali opravu, co nejdříve i v topné sezóně (podle předpovědí se dali najít teplejší dny a při svižnější práci se to dalo stihnout za dva dny). Nakonec rekonstrukci provedli na konci května (trvala 3 dny a udělali pouze teplou vodu, topení ještě nefunguje). Požádal jsem ředitele teplárenské písemně o kompenzaci za utrpěnou finanční újmu s podrobným vyúčtováním při dolní hranici újmy (cca 13.000 Kč pro 7 lidí od 1.5.2018 do 31.5.2019). Pan ředitel i s předsedkyní představenstva rady odmítly žádost z důvodu časové i věcné (teplota vody) neprůkaznosti. Takže z našeho pohledu tím pan ředitel vlastně zapřel, všechny naše časté urgence (o problému jsme informovali i paní předsedkyni rady teplárenské, ale také pouze ústně, což nám tímto dopisem také zapřela) a my samozřejmě teď v ruce nic nemáme. Osobně si myslím, že i když nemáme v ruce žádnou korespondenci (mimo stížnost na postup pana ředitele k rukám tajemnice města, což je 100% vlastník teplárenské firmy), daly by se v případě potřeby dohledat faktury za materiál a práci na opravách výměníku v našem domě, které zadával pan ředitel a tím i oklikou dokázat, že tam ta závada byla. Samozřejmě i prohlášením spolupodílníků, kteří pana ředitele neustále kontaktovali s urgencemi. Vím, že je to všechno takové "na vodě" a proto se chci zeptat, jestli se to dá nějak řešit. Nevím, dopisem od právníka, žalobou k soudu a jestli by nás to nestálo víc než požadujeme. Nás z toho nejvíce štve ta arogance a naprostá neúcta k "prostým lidem". Ani se nepokusili o nějaký kompromis. Robert

 

ODPOVĚĎ:
Ačkoliv nemáte písemnou komunikaci, můžete využít i svědků, popř. podpůrných důkazů, jak uvádíte - faktury apod. Jinak doporučuji komunikovat zásadně písemně. Můžete zaslat předžalobní výzvu, ve které vyzvete společnost, aby uhradila vzniklou újmu (tu je třeba vyčíslit). Ve výzvě současně uveďte, že pokud na ni nebude reagováno, můžete se obrátit na soud - vzor výzvy naleznete zde: https://www.zbynekmlcoch.cz/ke-stazeni/obcanske-pravo-vzory/predzalobni-upominka-vyzva-k-uhrazeni-dluhu-vzor-ke-stazeni-zdarma-novy-obcansky-zakonik-2014. Pokud by na ni nebylo reagováno, můžete se obrátit na soud.