Počet stránek ve webu: 43.155

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám problém s vyúčtováním služeb za pronájem bytové jednotky. Byt jsem opustila 30.4.2019. , a pan majitel mi řekl, že mi dá vyúčtování až za rok. Nesouhlasila jsem a tak vzal vyúčtování z roku 2018 a naúčtoval mi vodu za minulé nájemníky atd. , i když mám svůj odečet vody, kde rozdíl dělá jenom na vodě cca 8.000.-Kč, dále mi naúčtoval sekání trávy u bytového domu, platbu za správu domu, pojištění domu, nějaká údržba domu, 2.200 Kč.

Ve smlouvě nejsou rozepsané jednotlivé měsíční položky : Pouze se uvádí, zálohové platby na spotřebu vody, topení, a na plnění a služby spojené s užíváním bytu. Bohužel jsem neobdržela ani doklad na rozúčtování nákladů. Jsem starší osoba a tak myslím pomaleji a napsala jsem mu hned, ano. Tak nevím zda mám nějakou šanci se bránit, jelikož jsem ta slabší strana. Děkuji, Svatava

 

ODPOVĚĎ:
Rozhodně máte právo dostat řádné vyúčtování, na které máte právo do 4 měsíců po skončení účetního období, obvykle je to tedy do dubna následujícího roku. Pokud jste skončila dříve, majitel by se měl obrátit na dodavatele služeb, aby provedli mimořádné vyúčtování, které by Vám měl následně dodat. Pokud nedodá, máte právo nárokovat 50 Kč za každý den prodlení. Požadujte tedy po majiteli řádné vyúčtování.

 

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Reklamace vyúčtování služeb nájmu - započítáno sekání trávy kolem domu, správa a údržba domu, pojištění, voda bývalých nájemníků
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.