Počet stránek ve webu: 43.147


V této části poradny jsou přijímány dotazy týkající se výkonu/průběhu exekuce a insolvence
.

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv exekuční poradny: 8.510.345

Odmítnutí uzavření smlouvy poskytovatelem na odběr TV a internetu pro záznam v SOLUS registru dlužníků

Odesláno: 
Otevřeno 687 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat na fungování insolvence.
Otec ukončil insolvenci na přelomu července/srpna 2017.
Nyní si chtěl zřídit telekomunikační služby TV a Internet, přičemž mu to bylo zamítnuto z důvodu záznamu v registru SOLUS.
Na druhé straně známá která je dva roky v insolvenci dostala u banky půjčku.
Zajímalo by mě jak se v takové situaci zorientovat. Jestli opravdu není možné si po cca 6 měsících od řádného ukončení insolvence zařídit u poskytovatele TV a Internet a musí se čekat 5 let. Děkuji za odpověď
 
Dobrý den,

mnoho poskytovatelů služeb podmiňuje poskytování svých služeb čistým záznamem klienta v databázi SOLUS. Předpokládám, že pokud otec půjde k jinému poskytovateli, jeho přístup v tomto ohledu může být zcela opačný a problém se SOLUSem mít nebude.
Splnění insolvence se však nijak nedotýká samotného zápisu v tomto registru, který je soukromou databází, a s vedením osoby klienta otec sám souhlasil. Výmaz z tohoto registru provádí SOLUS dle jejich podmínek, když vede údaje dlužníků 3 roky po úplné úhradě dluhu (anebo 1 rok, jde-li o platby za energie anebo telekomunikační poplatky), resp. 3 roky po splnění insolvence.

Zároveň si dovoluji pochybovat o tom, že známé, u níž byl insolvenčním soudem zjištěn úpadek, byla poskytnuta bankovní půjčka, neboť banky si úvěrované lustrují a tímto by porušili hned několik předpisů. Zároveň dlužník v insolvenci sebe nesmí zatížit novými dluhy, jelikož toto vede ke zrušení oddlužení z důvodu porušení podmínek schváleného oddlužení.