Počet stránek ve webu: 43.399

1 1 1 1 1 Hodnocení 1.00 (1 hlas)

Kontaktovala mě ČOI, přestože nejsem podnikatel. Šetří podnět, který podal někdo, kdo si na Facebooku ode mně zakoupil přívěsek - korálek. Na základě podnětu udělala inspektorka kontrolní nákup dalšího korálku, který řádně zaplatila na MANŽELŮV účet, který jsem poskytla. Inspektorka mě žádá o zaslání mých identifikačních údajů, aby mohli sepsat protokol a informovat mě o řízení.

Též mě vyzvala k poskytnutí adresy k zpětnému odeslání korálku v rámci odstoupení od smlouvy. Vyzvala mě k úhradě příslušné částky, cca 350 Kč, za korálek na účet ČOI. Ten je v pořádku. Obdržela jsem i číslo jednací. To vše přes "účelový" falešný účet na FB, jako v roli kupující. Inspektorka ČOI mě kontaktovala přes Messenger na mých (nepodnikatelských) FB stránkách, které jsem si zřídila právě z důvodu, abych zviditelnila korálky s náramky, které již nepotřebuji nebo nevyužiji. Nejedná se o e-shop, nejsou zde žádné údaje. Pokud mi někdo napíše na Messenger, že se mu korálek líbí a kolik stojí, že má zájem, tak mu jej prodám. Snažím se rozprodat věci, zejména korálky, které jsem ve velké euforii, během roku a půl, nakoupila ve víře, že bych si mohla zřídit e-shop (spoustu jich kupuji i pro sebe s rodinu), nicméně životní a finanční situace mi to neumožňuje a ráda bych dostala peníze nazpět. Proto ta stránka, kde na Messengeru v případě dotazů a zájmu tedy případně korálek prodám. Na stránkách mám asi 20 hodnocení, nejedná se o podnikání, pouze prodej nevyužitých věcí. Jak mohu postupovat? FB stránka je anonymní, bez údajů. Můj FB účet, soukromý, též není na skutečné jméno. Ale přes tento soukromý účet jsem zřídila tuto stránku. To by nemělo být dohledatelné. Jediná skutečná informace je číslo účtu, na který přišla platba.   Inspektorce jsem vysvětlila, že jde o soukromý prodej, nejsem podnikatel a nedošlo k uzavření smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, nýbrž mezi dvěma fyzickými (nepodnikajícími) osobami.   Stále trvá na dodání osobních informací. Mám je poskytnout a řešit situaci? Podotýkám, že cokoliv jsem kdy prodala, dotyčný obdržel tak, jak bylo smluveno a v případě nespokojenosti jsem vždy nabídla možnost vrácení peněz a produktu. Asi 2x za celou dobu se mi stalo, že již nebylo možné dotyčného kontaktovat zpět, protože FB Messenger hlásil, že uživatel není dostupný na Messengeru a už mě to nepustilo. Což může být i tím, že si mou stránku dotyčný zablokoval. To je jen můj odhad. Tedy uvádím, že již několik prodejů přes tuto FB stránku proběhlo, z 99 % ke spokojenosti druhé strany. Nemám to jako živnost, stránka slouží pro zviditelnění věcí, které již nepotřebuji. Neuvádím nikde, že jde o prodejní stránku. Když se někdo zeptá, uvedu, že se nejedná o e-shop, jen o soukromý prodej. Mám situaci řešit, hrozí mi něco vážného? Mám odkrýt anonymitu? Nebo smazat FB stránku, kde jsem tomu věnovala rok a půl práce? Mám ji jako tzv. blog, je to i moje hobby, vedle účelu viditelnosti. Předem děkuji za odpověď.

 

ODPOVĚĎ:
Dle mého názoru pokud jde o nárazový příležitostný prodej do 30.000,- Kč ročně, tak nejde o podnikání, tudíž mám za to, že by Vám nic hrozit ze strany ČOI nemělo. Nevidím tak důvod mazat účet nebo něco takového. Údaje bych sdělil. V případě, že by dorazilo nějaké negativní rozhodnutí, vždy je možné se proti němu bránit.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.