Počet stránek ve webu: 40.654

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Pracujeme v Domově důchodců, naše pracovní doba je dle pracovní smlouvy 37,5 hodin týdně. Máme 12 hodin pracovní směny. Chtěli bychom vědět, jak se určuje pracovní doba, když do pracovních dnů zasahují svátky. Např. tento rok v měsíci červenci. Dle pracovních dnů bychom měli odpracovat 150 hodin,protože je 20 pracovních dnů, ale zaměstnavatel nám předepsal 165 hod. Má na to nárok? Jak se máme bránit, případně čím se taková to pracovní doba řídí, pokud zaměstnavatel postupuje správně. Děkujeme za odpověď, zaměstnankyně Domova důchodců.


ODPOVĚĎ:
Vzhledem k tomu, že předpokládám, že vždy musí být někdo v práci, nemůžete dostat volno z důvodu státního svátku (jako je to např. u úředníků). Proto máte standardní pracovní dobu, jako jindy, jen s tím rozdílem, že máte nárok na příplatek za práci ve státní svátek. Pokud by se v době státního svátku nepracovalo, považuje se tento den za odpracovaný, a Vám náleží náhrada mzdy, jako byste si směnu odpracovala. Zaměstnavatel v tomto případě v žádném případě nemůže požadovat nahrazení státního svátku. Vše co odpracujete nad stanovenou pracovní dobu, je přesčas.