Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsem zaměstnancem prodejny, ke které je přidružen servis zahradní techniky. Jelikož fungujeme již několik let, začaly se nám tu hromadit nevyzvednuté stroje od zákazníků. Zákazníci nereagují na SMS výzvy k vyzvednutí, ani na telefonáty. Můj dotaz má několik částí:

1) Jak dlouho musíme držet opravené stroje před tím, než využijeme samoprodeje k pokrytí nákladů spojených s opravou.
2) Jak dlouho musíme držet stroje, u nichž je oprava nerentabilní a tudíž budou v případě nevyzvednutí určené k ekologické likvidaci.
3) Je rozdíl v postupu v případě, že stroje byly původně přijaty buď na záruční opravu, nebo na placenou zakázku? Děkuji.

 

ODPOVĚĎ:
V případě, že si zákazník v dohodnuté lhůtě zboží nevyzvedne, jste oprávněni po něm požadovat odměnu za uskladnění, ve výši, která byla ujednána, pokud ujednána nebyla, tak ve výši obvyklé ceny za uskladnění obdobného zboží. Zákon nestanovuje lhůtu, po jakou jste povinni zboží mít uskladněné. Zákon Vám dává možnost odstoupit od smlouvy v případě, že druhá smluvní strana poruší podstatným způsobem své povinnosti ze smlouvy. Takovou povinností může být i vyzvednutí zboží. V této věci doporučuji, pokud zákazník zboží nevyzvedne, jej písemně vyzvat k vyzvednutí ve lhůtě 30 dnů, informovat ho o tom, že po tuto dobu zboží uskladníte, současně jej vyzvat k úhradě odměny za uskladnění. V případě, že nedojde k vyzvednutí do 30 dnů, můžete od smlouvy odstoupit. Zboží můžete na náklady vlastníka dodat do místa jeho bydliště.
Dále je vhodné tento postup písemně zakotvit do písemné objednávky či smlouvy, pro urychlení celého vyřízení záležitosti.
V této věci není rozdíl mezi záruční a pozáruční opravou.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.