Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Moje maminka bydlí v nájemní bytě. Důvod dotazu je oprava domácího telefonu, který nezvonil a neotevíral domovní dveře (do budovy). Závadu nahlásila majiteli domu a ten poslal opraváře. Dnes (21.12.2023) jí ovšem přišla faktura na její jméno ve výši 5.635 Kč. Dle zakázkového listu si firma účtuje zjištění závady otevírání dveří a výměnu domácího telefonu, ten však sebou neměl.

Tak přijel jiný den a kdy tedy vyměnil domácí telefon a odzkoušel, že funguje. Dále uvádí, že stav systému je špatný a doporučuje celou výměnu, neboť z ulice není do bytů slyšet.   Zakázku zadával majitel domu, maminka ovšem podepsala zakázkový list, že převzala zakázku bez závad. Nebyla upozorněna, že bude něco platit natož v takové vysoké částce. Majitel nechal fakturu vystavit na její jméno a ještě s datem vystavení 27.11.2023 a splatností 11.12.2023, s poznámkou, že pokud nebude dodržena splatnost bude běžet penále. Můj dotaz zní, zda zaplatit a pak se bránit, Jak postupovat. Vím, že drobné opravy hradí nájemce, ale tohle mi nepřipadá jako drobná oprava. Pochopila bych fakturu na telefon a nějakou práci. V příloze posílám zakázkový list a fakturu. Děkuji za rychlou odpověď. S přáním hezkého dne Helena.

 

ODPOVĚĎ:
Zvonky a domácí telefony jsou výslovně uvedeny v § 4 písm. c) Nařízení vlády č. 308/2015 Sb. , Nařízení vlády o vymezení pojmů běžná údržba a drobné opravy související s užíváním bytu.
Tento náklad jde tedy za nájemcem. Existuje však finanční limit na drobné opravy - 100, - Kč za m2 za rok. Zde tedy záleží, jak velký byt maminka užívá, pokud by plocha byla menší než 57 m2, pak rozdíl půjde za pronajímatelem.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.