Počet stránek ve webu: 43.166

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.070.384

Přenechání věcí do úschovy za účelem prodeje - komisionář bazaru si věci nechal a nevyplatil majitele věci

Odesláno: 
Otevřeno 1489 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
léto 2014 jsem dala k prodeji do dětského bazaru oblečení na děti. Oblečení bylo převážně nové. Nakupovala jsem jej pro své dítě o které jsem bohužel přišla a další mít nemohu. Paní jsem zaplatila prodejní poplatek předem. Neměla jsem s paní problém už jsem u ní některé oblečení prodala. Bazar přestěhovala a já souhlasila s oblečením že ho bude nabízet v novém bazaru. Za měsíc jsme zjistili že paní bazar neotevřela. Zjistili jsme také, že si oblečení nechala pravděpodobně pro svou potřebu. Narodilo se jí dítě. Na telefon, emaily, FB síti nereaguje. Do dnes nemám ani zpět oblečení ani peníze za oblečení.
Jak mám prosím postupovat v této situaci. Děkuji za odpověď
 
Dobrý den,
předpokládám, že při předávání věcí paní do bazaru jste s ní žádnou písemnou smlouvou o způsobu prodeje neuzavírala. Dle Vámi uvedených skutečností se zřejmě jednalo o komisionářskou smlouvu dle ust. § 2455 a násl. NOZ. Zákon pro tento typ smlouvy nevyžaduje písemnou formu. Na základě této smlouvy jste Vy jako komitent stále vlastníkem věcí svěřených provozovateli bazaru jako komisionáři, a to až do té doby doku vlastnické právo nenabude třetí osoba, která by věci koupila.
Oznamte paní (doporučuji písemným dopisem zaslaným doporučeně na její adresu), že ukončujete váš smluvní vztah vzniklý dne (kdy došlo k předání věcí), tedy odvoláváte příkaz k prodeji věcí, které jste jí svěřila a požadujete je vrátit zpět i s částkou představující prodejní poplatek, kterou jste ji zaplatila. V případě, že došlo již k prodeji svěřených věcí, požádejte zpět vydání peněžní částky, kterou na základě Vašeho pokynu za prodej utržila. Stanovte lhůtu, ve které požadujete věci nebo peníze vrátit (zpravidla se dává min. 7 dnů). Zároveň ji můžete upozornit, že neplnila povinnosti, které plnit měla, tedy Vás neinformovala o průběhu prodeje i přesto, že jste ji několikrát kontaktovala. Dále můžete ve výzvě uvést, že tato výzva má formu předžalobní výzvy k plnění podle ust. § 142a občanského soudního řádu. Paní upozorněte, že v případě nesplnění její povinnosti budete zvažovat podání žaloby k soudu.
Stane-li se, že i přes písemnou výzvu paní odmítne s Vámi komunikovat, nezbude Vám nic jiného než se obrátit s žalobou na soud. Vzhledem k tomu, že vše bylo pravděpodobně uzavřeno ústně, doporučuji se snažit s paní nějakým způsobem spojit a dohodnout, neboť u soudu byste z důvodu důkazní nouze měla složitější postavení svůj nárok prokázat.