Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Reklamovali jsme plastové vchodové dveře, reklamace nebyla vyřízena v zákonem dané lhůtě (firma vůbec nereagovala). Odstoupili jsme tedy dle §622 občanského zák. od smlouvy – chceme zpět peníze a firmě jsme s předstihem napsali, kdy si mohou přijet dveře demontovat (měli na demontáž 14 dnů).

Nereagovali. Dveře chceme nechat demontovat jinou odbornou firmou a náklady vyžadovat po první firmě. Původní firma nereaguje ani na to, aby si přijela převzít demontované dveře. Pokud jim dveře odvezeme sami, máme nárok na proplacení cestovních nákladů? Jak se tyto náklady vypočítají, pokud jim dveře povezeme naším soukromým autem? Co máme dělat v případě, že jim dveře dovezeme do sídla firmy a oni si je odmítnou převzít? Děkuji, Dana

ODPOVĚĎ:
Máte nárok na náklady spojené s vyřízením oprávněné reklamace. Ve Vašem případě firma nereagovala, ač měla. Reklamace je tedy považována za oprávněnou. Náklady vypočítáte z údajů o spotřebě udaných v technickém průkazu Vašeho automobilu. Náhrada za opotřebení vozidla je stanovena zákonem č. 119/1992 Sb., o cestovních náhradách, v platném znění , a ve znění vyhlášky Ministerstva práce a sociálních věcí č. 569/2002 Sb. Doporučuji uschovat paragon kvůli stanovení ceny pohonných hmot. Dveře předejte jakékoli osobě na prodejně, pokud to nebude možné, měli byste je uskladnit. Náklady opět požadovat po firmě. Nejvhodnější je však poslat dveře poštou s dodejkou. Než si firma všimne, že jde o vrácení reklamovaného zboží, už bude mít dveře převzaté.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.