Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Můj dotaz se týká sporu o zpřístupnění bytu v patře nad námi z důvodu závady ve společné dešťové šachtě, která odvádí vodu ze střechy domu. Bydlíme s manželem ve starším panelovém domě. Byt máme v osobním vlastnictví, dům je ve správě bytového družstva.

Zhruba před 3 měsíci došlo dle technika družstva, který na naši žádost prováděl kontrolu, k poškození plastové trubky v dešťové šachtě u souseda nad námi. Při každém delším dešti nám zatéká voda do bytu. Vylévá se ve stropě mezi panely a kape nám ze stropu zhruba v jedné čtvrtině bytu. Majitel bytu nad námi, který má byt také v osobním vlastnictví, však po telefonické i písemné žádosti družstva, odmítl byt zpřístupnit. Nyní je situace taková, že ani nám ani družstvu telefon nebere. Družstvo nám tvrdí, že pro nás nic více udělat nemůže. Prosím, poraďte nám, jaké máme možnosti. Máme malé dítě a tato situace je pro nás
opravdu nepříjemná. Velice děkuji za odpověď. Hana

ODPOVĚĎ:
Pokud to nezbytně vyžadují úpravy, provoz a opravy ostatních jednotek, popřípadě domu jako celku, je vlastník jednotky povinen umožnit na předchozí vyzvání přístup. Jelikož nereaguje na telefonické či písemné výzvy doporučuji Vám vyzvat ho k náhradnímu termínu opravy, v níž mu v případě další nečinnosti pohrozte podáním žaloby na neplnění zákonné povinnosti (kterou ovšem může podat pouze vlastník nemovitosti). Problémy by měly být nahlášeny vlastníku nemovitosti.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.