Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Chtěla bych se zeptat ohledně proplacení přes pojišťovnu úhrady opravy po nehodě. Nahlásila jsem na pojišťovnu viníka (Uniqua) škodu dveří v autě. Na infolince pojišťovny paní řekla, že můžu opravit auto v jakémkoliv servisu a vyřeší to mezi sebou. Opravila jsem auto v autorizovaném servisu Ford, se kterým Uniqua má podepsanou smlouvu.

5.11.2023 jsem obdržela informace, že pojišťovna neproplatila celou částku, protože jak říkali, auto zvýšilo svou hodnotu po výměně dveří, které byly úplně rozbité (auto je 9 let staré). Musela jsem proplatit 6.000 Kč. Můžete mi prosím poradit, jestli mám nějaké šance na vrácení peněz? Děkuji moc, Evženie.

 

ODPOVĚĎ:
Jste samozřejmě oprávněna požadovat náhradu veškeré Vám způsobené škody – v tomto případě tedy celou cenu provedené opravy. K tomuto tématu se více dočtete například zde:
https://www.jurasapartneri.cz/pdf/DolinaKudelikova-clanek-dopravni-nehody-1-5-2022.pdf
Proti rozhodnutí pojišťovny se můžete samozřejmě odvolat. Bude-li pojišťovna trvat na svém stanovisku (což lze předpokládat), lze Vám doporučit kontaktovat viníka autonehody a domáhat se doplacení rozdílu (mezi pojišťovnou nahrazenou částkou a Vámi skutečně uhrazenou cenou opravy) přímo po něm. Je totiž nutné si uvědomit, že subjektem odpovědným za Vám způsobenou škodu je stále viník autonehody.
Nebude-li viník autonehody ochoten doplatit Vámi požadovaný rozdíl, doporučuji Vám kontaktovat advokáta:
www.advokatikomora.cz
(a to advokáta zabývajícího se oblastí občanského práva) a s jeho pomocí zaslat viníkovi autonehody předžalobní výzvu. Nezmění-li viník autonehody svůj názor ani po doručení předžalobní výzvy, bude nutné podat na něj k soudu žalobu. Tento krok Vám nicméně doporučuji – s ohledem na výši Vámi požadovaného doplatku a nejistotu výsledku soudního řízení – rozmyslet.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.