Počet stránek ve webu: 43.176

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pracuji ve velké nemocnici (Všeobecná fakultní v Praze) na DPČ. Spolu se změnami legislativy mi přibyly některé administrativní povinnosti, o kterých jsem byl informován nadřízeným a které plním. Po dvou měsících se ale ukázalo, že mi přibyla i povinnost používat evidenci docházky (píchačky), která pro mě zásadně mění podmínky práce.

Nemohu si například dělat nutné přípravy mimo budovu nemocnice, což jsem dosud využíval. Placený jsem podle vykonané odborné práce.   Bylo mi sděleno, že není povinností zaměstnavatele mě na změnu upozornit, že si mám změnu pracovních podmínek hlídat sám a průběžně studovat všechny nemocniční vyhlášky, sdělení... Jde opravdu o velkou nemocnici s množstvím sdělení, která se mě z 99 % netýkají. O jakých změnách a pracovních povinnostech je nadřízený povinen mě informovat a co je naopak nutné, aby si pracovník hlídal sám?

 

ODPOVĚĎ:
Obecnou informační povinnost zaměstnavateli stanoví § 37, resp. 77a zákoníku práce, konkrétní povinnost seznámit zaměstnance s vnitřními předpisy stanoví § 305 odst. 4 zákoníku práce, podle něhož platí, že zaměstnavatel je povinen zaměstnance seznámit s vydáním, změnou nebo zrušením vnitřního předpisu nejpozději do 15 dnů. Vnitřní předpis musí být všem zaměstnancům zaměstnavatele přístupný. Zaměstnavatel je povinen uschovat vnitřní předpis po dobu 10 let ode dne ukončení doby jeho platnosti.
Za nesplnění těchto povinností může být zaměstnavatel sankcionován ze strany inspektorátu práce.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.