Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Zhruba před pěti měsíci jsem zakoupil nový harddisk do PC, který nyní přestal fungovat. Vím, že mám právo na úhradu nákladů spojených s reklamací, ale jak je to se záchranou dat? Kdo hradí náklady spojené se záchranou? Děkuji, Vlastimil


ODPOVĚĎ:
Harddisk, který přestal fungovat po pěti měsících se považuje za vadný již v době prodeje, pokud jste závadu nezpůsobil nevhodným použitím nebo skladování apod. Prokáže-li se, že závadu jste nezpůsobil, máte právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (doprava do opravny, záchrana dat..).

Reklamaci uplatněte u prodejce, příp. osoby odpovědné uvedené v záručním listu a uveďte, že jste závadu nezpůsobil a uplatňujete i právo na náhradu nákladů spojených s reklamací. Prodejce vyřeší reklamaci (a případné náklady spojené s dopravou vadné věci k reklamaci), pokud odmítne uhradit náklady na záchranu dat, uplatněte je u výrobce. Pokud by nedošlo k vyřešení můžete se obrátit na soud a požadovat náhradu škody.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.