Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 4.50 (2 hlasů)
Objednal jsem si v internetovém eshopu zboží. To jsem normálně převzal, zaplatil a víc od firmy nečekal. Po čase přišel druhý balíček i s novou fakturou. Bohužel můj malý syn zboží uvnitř rozbalil, takže byl obal porušen. Nevyžádaný balíček i s fakturou jsem zkompletoval a odeslal zpět do firmy. Následně mi firma poslala dopis, kde požaduje kromě částky za balík i poplatek za upomínku kvůli neuhrazení fakturované částky. V dopise bylo mj. napsáno, že pokud nebude částka uhrazena, věc bude předána jejich právnímu oddělení a částka bude vymáhána soudně a exekučně. Zkoušel jsem do firmy volat, nikdo mi telefon nezvedl. Jsem povinen druhý balíček zaplatit? Václav


ODPOVĚĎ:
Ne, není Vaší povinností zboží zaplatit. §53 odst. 9 Obč. zákoníku říká, že pokud poskytuje dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění ani vracet, ani jej o odmítnutí plnění vyrozumět.

V případě že Vám firma, která Vám balík zaslala bude vyhrožovat, věc se může dostat do trestně-právní roviny a Vy můžete věc předat k šetření orgánům činným v trestním řízení (Policii ČR).

Poněkud jiná je situace ale za okolností, kdy jste se v rámci objednávky stal členem nějakého klubu. Proto je nutné si vždy přečíst podmínky prodeje.
Firma totiž mohla využít vaší nevědomosti a je možné, že odebráním balíčku vás zavázala k některým povinnostem. Mezi nimi může být i již zmíněné zasílání balíků, které musíte zaplatit nebo složitě vrátit.

Pokud se tak stalo a Vy jste se stal členem nějakého klubu, je nutné telefonicky, ale určitě raději i písemně své členství zrušit a požádat klub, aby Vám žádné další balíčky nezasílal.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.