Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Zhruba před dvěma lety jsem si na základě ústní dohody s jednatelem firmy, u které jsem tehdy byl zaměstnán, uložil své osobní věci (např. sportovní vybavení, sněhovou frézu, motorovou sekačku atd.) ve firemním skladu. Koncem minulého roku jsem u firmy ukončil pracovní poměr, do skladu jsem však již neměl přístup a jednatel firmy na výzvu k vydání věcí nereaguje.

Doklady o pořízení některých uskladněných věcí vlastním, od jiných nikoli. Obávám se, že jednatel zmíněné firmy může uskladnění věcí zapřít (není o tom písemný záznam), popřípadě požadovat poplatek za uskladnění, který jsme nedohodli. Jak postupovat? Děkuji, Mirek

ODPOVĚĎ:
Společnost můžete zažalovat na vydání věci, které jste schopen doložit, že jsou v úschově (je vhodnější používat termín úschova než uskladnění – úschova může být sjednána pouze za úhradu nákladů vzniklých – samozřejmě pokud prokazatelně vznikly - v souvislosti s úschovou, kdežto při uskladnění se počítá se odměnou za službu). 
Námitku na úhradu nákladů může žalovaný vznést, pak bude muset vyčíslit jejich oprávněnou a nespornou výši (podotýkám, jedná se o náklady; nikoliv např. o v místě obvyklý nájem nebytových prostor) – s tímto rizikem musíte počítat.

Doporučuji společnosti zaslat předžalobní výzvu s termínem k vydání věcí a identifikací těchto věcí, jinak bude podána v této záležitosti žaloba. Pokud zůstane výzva bez odezvy, podejte žalobu k místně příslušnému soudu.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.