Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Reklamace vozidla Opel, vyjádření obch. zastoupení: obraťte se na dealera, kde jste vozidlo zakoupili. Dealer, kde vozidlo zakoupili servis  neprovádí, poslal automobil do OPEL Praha. Tam se k reklamacím a k vrácení vozidla vyjádřili, že to není důvod k vrácení vozidla.  Více viz níže - dopis Opelu níže. Mé dotazy: Mají nárok na vrácení vozidla po níže uvedených opravách? Kde mohou reklamaci provádět, rozumí se provozounou zastoupení OPEL i jejich značkový servis?

Měl servis právo požadovat proplacení, zapal. svíček v reklamaci č.1? Kdyby došlo k reklamaci s vrácením vozidla, je pravda že se započítávají ujeté kilometry, a to tak, že při cca 47.000 km by nedostali ani polovinu pořizovací ceny? Když již zaspali prvních 6měsíců, jak teď postupovat, aby to vedlo k úspěchu, když záruka koncí již 16.července. Prosím o posouzení, zda by nestálo jít cestou znal.posudků v případě soudniho řešení?

Zastoupení Opel ČR Záruční oddělení Olbrachtova 2006/9 Praha 4 140 00
Věc: Odstoupení od kupní smlouvy
Dne 16.7.2009 jsem zakoupil vozidlo Opel Zafira Essentia 1.6 CNG, VIN: W0L0AHM7000007456.
Za opakované a jiné časté závady odstupuji od kupní smlouvy.
Odůvodnění: Vše začalo tři měsíce po koupi auta. Někdy na 1-2 dny se rozsvítila kontrolka emisí.
Auto začalo cukat, motor vynechával, zvýšená spotřeba. Později častěji!
Návštěva servisu:
1. 9.2.2010 - Výměna svíček na 11.500 km!!! Zaplaceny nové svíčky a nepomohlo!
2. 8.3.2010 - Výměna relátek – také nepomohlo
3. 11.8.2010 – 25.8.2011 – výměna vstřikování – pomohlo na tři měsíce
4. 4.2.2011 – pro změnu nešel natankovat plyn, kontrolka emisí občas svítila(výměna svíčky, nic nezjištěno)
5. 6.6.2011 – trvá(řeší se) - tentokrát svítí kontrolka emisí(bliká), auto nejede a nelze natankovat plnou nádrž! 6.6.2011 -
opět výměna svíček a následně se problém zhoršil!
Shrnuto: 5 x stejných závad na palivovém systému, 2 x nelze natankovat CNG do nádrží
Pokaždé jsem ubezpečen, že je závada odstraněna, ale ta se opakuje nadále a objevují se další např. tankování! Dále: otáčky
auta při volnoběhu kolikrát kolísají od 1000-3000! Párkrát při přeřazení na jiný rychlostní stupeň motor „zhasnul“(v
rychlosti 100km/h, to je bezpečný)!
Nezáleží, jestli se jezdí na CNG nebo benzín!
Nehodlám po záruční době platit desetitisíce za opravy. Buď auto nechce jezdit, nebo do něj nejde natankovat (CNG), někdy i obojí. Stejné závady se stále opakují a přitom v autě už bylo snad všechno vyměněno!

ODPOVĚĎ:
Předpokládám, že jste uzavřel kupní smlouvu podle obchodního zákoníku (zákon číslo 513/1991 Sb.), nicméně pro úpravu kupní smlouvy v obchodním zákoníku platí v oblasti odstraňování vad podpůrně úprava Občanského zákoníku a ten výslovně stanoví v § 622 odst. 2 věta druhá, že máte právo odstoupit od smlouvy.
Pokud jsem správně pochopila, tak uvedené odstoupení jste firmě odeslal (věřím, že máte dodejku – pro prokázání doručení). Doporučovala jsem Vám zmínit, že žádáte vrácení kupní ceny a nabízíte převzetí vozidla podle potřeb nebo možností druhé smluvní strany.
Takže shromážděte všechny podklady, které máte od koupě vozu, oprav atd. Společnosti napište předžalobní výzvu – požadavek vzájemně vrátit plnění do určitého termínu, s tím, že pokud nebudou nijak reagovat na tuto výzvu, bude kupní cena vymáhána soudní cestou (tu doporučuji nechat sepsat advokátem – hlavičkový papír advokátní kanceláře působí lehký psychický nátlak). A pokud ani výzva nezabere, tak podejte prostřednictvím svého zástupce žalobu k soudu (může být zvolena cesta, že bude žalována celá kupní cena a v rámci smírčího řízení, které soud povede před samotným jednáním o nároku, můžete nabídnout, že vzhledem k tomu, že auto jste dva roky užíval, tak jste ochoten slevit ze svého nároku nějakou přiměřenou částku – to už záleží na tom, jak se celá situace vyvine).
Znalecký posudek v tomto případě považuji za nadbytečný.
Úhrada materiálu za záruční opravu je zcela nepřípustná.
Provozovnou se rozumí autorizovaný prodejce, ale samozřejmě reklamační nároky můžete uplatnit i v autorizovaném servisu.
Praxe, že by se za necelých 50 tisíc kilometrů srážela cena na polovinu, zvláště u věci, které vykazovala vady v době, kdy měla ujetou cca pětinu, mi není známa a nepovažuji ji za soudy zažitou a nepřekonatelnou.
Fakt, že záruka končí za necelý měsíc s nároky z odstoupení od smlouvy nesouvisí. Nicméně nevidím důvod otálet s podáním žaloby.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.