Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
19.1. jsem byla v nemocnici na gynekologickém zákroku. Pro probuzení z narkózy jsem se ptala sestry, zda mi píchali další injekci, protože mě bolí hýždě. Řekla že mám proleženiny. Odpoledne mě propustil doktor domů s tím, že žádné komplikace nenastaly.

Doma, večer, po prospání jsem se prohlídla a zjistila jsem, že na levé straně hýždě mám vypálený trojúhelník o vel. stran cca 7 cm. V pátek 20. 1. jsem šla ke své praktické lékařce, poslala mě na chirurgii. Jde o popáleniny II. stupně. 2x týdně jsem chodila na převazy a od 9. 2. chodím 1x týdně s tím, že převazy si doma musím dělat sama. Léčení je na delší dobu, protože rány jsou hluboké. Po 14 dnech od zákroku jsem byla na kontrole u gynekologa, kde jsem jim sdělila informace o popálenině a doklady z chirurgie a bylo mi sděleno, že se to nesmí stávat a budou to muset zkontrolovat v nemocnici a že to zařídí. Jak napsat stížnost, popř. žádost o odškodnění? Uspěla bych? Děkuji, Petra

ODPOVĚĎ:
1/ Obraťte se s písemnou stížností na vedení zdravotnického zařízení, v němž jste byla operována (stížnost můžete adresovat např. řediteli zdravotnického zařízení, často bývá ve větších zdravotnických zařízeních pro vyřizování stížností vyčleněno zvláštní oddělení, obvykle nazývané jako oddělení kontroly či oddělení kvality). Ve stížnosti vyličte všechny rozhodné skutečnosti (tj. datum operace, Vaše následné kroky, opětovné kontaktování gynekologické kliniky apod.) a domáhejte se odškodnění vzniklé újmy. Stížnost pošlete zdravotnickému zařízení doporučeně s dodejkou, jednu kopii stížnosti si ponechte. Současně Vám lze doporučit dostavit se opětovně na gynekologickou kliniku a zde nahlédnout do své zdravotnické dokumentace, při této příležitosti si vyžádejte zhotovení kopií všech částí zdravotnické dokumentace, které se týkají Vámi podstoupené operace (na to máte právo).
2/ Pokud by se zdravotnické zařízení stavělo k Vašemu požadavku odmítavě, popř. by ve Vámi stanovené lhůtě nereagovalo (doporučuji stanovit lhůtu pro odpověď alespoň v délce dvou týdnů), můžete svou stížnost adresovat rovněž zřizovateli zdravotnického zařízení (v případě fakultních nemocnic se jedná o Ministerstvo zdravotnictví, v ostatních případech se může jednat o krajský úřad, toto samozřejmě neplatí u “soukromých” zdravotnických zařízení). Zřizovatel zdravotnického zařízení může v této věci provést šetření, resp. vyzvat zdravotnické zařízení k prověření případu.
3/ Pokud by výše uvedené kroky nevedly k úspěchu, nezbývalo by Vám, než podat na zdravotnické zařízení žalobu na náhradu škody. Škoda na zdraví se odškodňuje dle vyhlášky č. 440/2001 Sb., která ve svých přílohách obsahuje položky s bodovými hodnotami (jeden bod se v současné době rovná 120,- Kč). Bodové ohodnocení bolesti (popř. i ztížení společenského uplatnění, které však dle mého názoru ve Vašem případě nenastalo) se vyvozuje z lékařského posudku (§ 8 vyhlášky č. 440/2001 Sb.). Pokud byste se rozhodla podat na zdravotnické zařízení žalobu, lze Vám doporučit kontaktovat lékaře s požadavkem na vypracování tohoto posudku.
Mírně nad rámec Vašeho dotazu připomínám, že dle § 106/1 a 2 Občanského zákoníku se právo na náhradu škody na zdraví promlčí za dva roky ode dne, kdy se poškozený dozví o škodě a o tom, kdo za ni odpovídá. Lze Vám tedy doporučit neotálet.
Váš úspěch v jednání se zdravotnickým zařízením o mimosoudním vyrovnání či v případném soudním řízení nelze bez podrobné znalosti veškerých okolností (a zejména zdravotnické dokumentace) odhadnout, je-li však pochybení operatérů natolik zjevné, jak alespoň z Vašeho dotazu vyplývá, je Vaše šance na úspěch poměrně vysoká. V případě očividného pochybení lékařů bude zdravotnické zařízení pravděpodobně ochotno se s Vámi dohodnout smírnou cestou.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.