Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Jak řešit situaci kdy došlo k havárii v bytě za nepřítomnosti nájemníka? Odjeli jsme na delší dobu (dva měsíce) mimo domov. V bytě kde bylo elektrické topení, došlo ke zkratu v elektroinstalaci a vypnul se jistič. Došlo k výpadku topení, jeho kompletnímu zamrznutí a poškození. Majitel domu měl naše klíče (náhradní), kdyby se něco podobného stalo. Pronajimatel nechal bez konzultace s námi vše opravit, s tím že jsme se vrátili a vše již bylo nové, vyměněné, byl pojištěn.

Nyní na nás požaduje rozdíl mezi cenou opravy a částkou zaplacenou pojišťovnou, což je jeho první formální komunikace ve věci této havárie. Před tím nám jen napsal že došlo k havárii, ta se bude muset opravit. Částka tvoří zhruba 50% ceny opravy (cca 50.000 Kč). Náprava havárie s námi, jako nájemníky nebyla vůbec konzultována. Byla okamžitě vybrána firma, která opravu provede, máme jen konečnou fakturu. Nevíme, jestli oprava nešla udělat levněji. Pronajimatel na nás platbu požaduje s tvrzením, že jsme si měli zařídit hlídání bytu. To nebylo možné, nikoho takového nemáme. Dan

ODPOVĚĎ:
Jelikož se nejedná o drobnou opravu a běžnou správu nájemního bytu, tak pronajímatel nemá nárok na zaplacení této opravy, protože jako pronajímatel nese za odstranění těchto vad odpovědnost a musí je nechat odstranit na své náklady, nikoliv na náklady nájemce.
Požadovaná spoluúčast je relevantní pouze v situaci, že by oprava byla vynucena Vaším zaviněným jednáním (např. neupozornění pronajímatele na nutnost opravy, či neodborným zásahem do elektroinstalace apod.)
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.