Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Velmi často se můžeme setkat s tím, že se prodejci ve snaze všemožně nalákat co nejvíce lidí dopouštějí jednoho ze způsobů nezákonného porušování pravidel hospodářské soutěže, a to klamavé reklamy.

Klamavá reklama, obchodní praktika, porušování pravidel hospodářské soutěže:

  • Klamavou reklamou je šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch na úkor jiných soutěžitelů či spotřebitelů.
  • Za šíření údajů se považuje sdělení mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí či jiným sdělovacím prostředkem.
  • Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl. Jde tedy o situaci, kdy ve vás reklama vyvolává klamnou představu o realitě, zkresluje ji.
  • Typickým příkladem jsou reklamy na banky a jejich "nulové poplatky", například reklama na eBanku, ve které se říkalo, že je vedení účtu zdarma, ale už nebyla řeč o tom, že si tam musíte posílat alespoň 15 tisíc korun měsíčně. Tato reklama byla později opravena.
  • Osoby, jejichž práva byla nekalou soutěží porušena nebo ohrožena, se mohou proti rušiteli domáhat, aby se tohoto jednání zdržel a odstranil závadný stav. Dále mohou požadovat přiměřené zadostiučinění, které může být poskytnuto i v penězích, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.