Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dne 20.2.2012 jsem reklamovala obě prasklé plastové bočnice dioptrických brýlí. 6.4.2012 jsem si již po druhé brýle chtěla vyzvednout. Obchodník mi nechce brýle vydat, peníze také ne. Doklad o reklamaci mám, ale jak se mohu bránit? Musí řešit reklamaci pouze majitel?

Stále mám čekat, že mu je dodavatel stále zpět nedodal. V pátek se nechal pan majitel zapřít, že tam není. Jedná se o částku 4 000 Kč. Děkuji, Božena

ODPOVĚĎ:
Prodejce má na reklamaci zákonnou lhůtu 30 dní, kterou nemůže jednostranně prodloužit. Není-li v této lhůtě reklamace vyřízena, máte právo na odstoupení od kupní smlouvy a následné vrácení peněz (komplikace na straně dodavatele je problémem prodejce, ne Vaším). Ačkoli praxe je mnohdy jiná, Vaše reklamace musí být vyřízena na místě a okamžitě - není možné, aby Vám bylo sděleno, že reklamace vyřizuje pouze majitel, který tam kupodivu právě není. Trvejte proto na tom, aby reklamace byla vyřízena ihned, případně si nechte zavolat nadřízeného či majitele. Pokud nepomůže ani toto, upozorněte je na to, že o jejich chování uvědomíte Českou obchodní inspekci, snad alespoň toto prodejce přiměje, aby se choval tak, jak podle zákona má. Více informací ohledně České obchodní inspekce viz
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.