Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Není problém převést nebytovou jednotku (doposud běžně obývanou) na bytovou, v domě se SVJ? Pokud jde pouze o vnitřní úpravy, je třeba souhlas SVJ? Kdo o tom tedy rozhodne? Místní stavební úřad? Může dělat obstrukce nebo je povinen souhlas vydat? Je toto rozhodnutí zpoplatněno? Děkuji. Jaroslava

ODPOVĚĎ:
Odpověď na Váš dotaz rozdělím pracovně do 3 částí:
1/ Kdo rozhoduje:
O změně nebytové jednotky na jednotku bytovou rozhoduje jak SVJ, tak stavební úřad.
V rámci SVJ náleží rozhodování o změně nebytové jednotky na jednotku bytovou do působnosti shromáždění SVJ, jak vyplývá z § 1208 písm. f) bodu 2 občanského zákoníku. Dle tohoto ustanovení totiž do působnosti shromáždění SVJ patří i rozhodování o změně účelu užívání domu (tedy i jeho části, např. nebytové jednotky) nebo bytu.
Dle § 126/2 stavebního zákona platí, že změna v účelu užívání stavby je přípustná jen na základě souhlasu nebo povolení stavebního úřadu.
Změna v užívání stavby musí být v souladu s územně plánovací dokumentací, s cíli a úkoly územního plánování, s obecnými požadavky na výstavbu, s veřejnými zájmy chráněnými stavebním zákonem a se zvláštními právními předpisy.
Pokud je změna v užívání stavby podmíněna změnou dokončené stavby (tedy provedením stavebních úprav), která vyžaduje ohlášení nebo stavební povolení, stavební úřad projedná změnu dokončené stavby.
Změnu v užívání stavby, která není podmíněna změnou dokončené stavby, oznamuje stavebnímu úřadu osoba, která má ke stavbě vlastnické právo nebo prokáže právo změnit užívání stavby. Oznámení obsahuje popis a odůvodnění zamýšlené změny, její rozsah a důsledky. K oznámení se připojí:
- doklad o vlastnickém právu ke stavbě, nelze-li vlastnické právo ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem, popřípadě souhlas vlastníka stavby se změnou v užívání,
- dokumentace s vyznačením stávajícího a nového způsobu užívání jednotlivých místností a prostorů,
- stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury, na kterou je stavba napojena, pokud to změna v užívání stavby vyžaduje,
- závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů vyžadovaná zvláštními právními předpisy.
Je-li oznámení úplné a oznámená změna v účelu užívání splňuje podmínky podle § 126/3 stavebního zákona, nedotýká se práv třetích osob, nevyžaduje podrobnější posouzení účinků na okolí, nevyžaduje zkušební provoz nebo není třeba stanovit podmínky pro užívání nebo podmínky k zajištění ochrany veřejných zájmů, stavební úřad vydá souhlas se změnou v užívání stavby do 30 dnů ode dne podání oznámení (§ 127/2 stavebního zákona). S ohledem na skutečnost, že Vámi popsaná změna v užívání bytového domu se s vysokou pravděpodobností dotkne práv vlastníků bytových jednotek, nebude možné, aby v této věci stavební úřad vydal souhlas, nýbrž bude nutné, aby zahájil příslušné řízení a následně vydal rozhodnutí o povolení změny v užívání stavby (dle § 127/4 stavebního zákona).
K této problematice se dočtete více zde (článek se sice zabývá změnou bytu na nebytový prostor, tam uvedené závěry jsou však vztažitelné rovněž na Váš případ) :
http://www.epravo.cz/top/clanky/zmena-v-ucelu-uzivani-bytove-jednotky-dle-stavebniho-zakona-ve-vztahu-k-novemu-obcanskemu-zakoniku-94536.html
2/ Povinnost stavebního úřadu rozhodnout:
Stavební úřad vydá souhlas se změnou v užívání stavby, popř. rozhodnutí o povolení změny v užívání stavby pouze tehdy, budou-li splněny všechny podmínky, které pro tyto případy stavební zákon (ve svých § 126 a § 127) zakotvuje. Stavební úřad tedy v žádném případě není povinen změnu v užívání stavby automaticky odsouhlasit.
V současné chvíli Vám doporučuji navštívit místně příslušný stavební úřad a podmínky pro změnu nebytové jednotky na jednotku bytovou zde konzultovat.
3/ Zpoplatnění řízení před stavebním úřadem:
Dle části I položky 18 bodů 10 a 11 přílohy (sazebníku) zákona o správních poplatcích činí v tomto případě správní poplatky:
- 1.000,- Kč za vydání rozhodnutí o povolení změny v užívání stavby,
- 500, - Kč za vydání souhlasu se změnou v užívání stavby
_______________________
Právní předpisy zmiňované v odpovědi:
zákon č. 89/2012 Sb. , občanský zákoník
zákon č. 183/2006 Sb. , o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
zákon č. 634/2004 Sb. , o správních poplatcích
Aktuální znění těchto právních předpisů naleznete zde:
https://portal.gov.cz/app/zakony/

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

08/2013 jsem spáchal přečin ohrožení pod vlivem návykové látky. Dostal jsem 2 roky zákaz řízení motorových vozidel. Po půlce trestu jsem zažádal o upuštění od výkonu zbytku trestu. Mojí žádostí vyhověli a já udělal přezkoušení, dopravně psychologické vyšetření a ostatní nezbytně nutné věci. 12/2014 mně byl vrácen řidičský průkaz, ale s podmínkou na 2 roky.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 2.00 (1 hlas)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Byl jsem veden v evidenci úřadu práce, kde jsem pravidelně docházel a donášel i aktivitu, tj. nosil jsem přehled zaměstnavatelů, které jsem kontaktoval pro získání zaměstnání. Také jsem na úřadu práce doložil zaměstnavatele, který mě chtěl zaměstnat, ale nejdříve se chtěl pokusit získat na mě státní dotace.

1 1 1 1 1 Hodnocení 4.00 (5 hlasů)

1986 jsme zakoupili cestu k naší rekreační nemovitosti a máme veškerou dokumentaci, cesta vede úvozem a dělí pozemky dvou sousedů. Ještě 2006, kdy se dělal obecní vodovod, byla cesta na geometr. dokumentaci v pořádku. Naše cesta, kterou jsme si vydláždili a vede v ní i zasíťování je digitalizací posunuta cca. o 3 m na pozemek jednoho ze sousedů.