Počet stránek ve webu: 43.147

1 1 1 1 1 Hodnocení 5.00 (2 hlasů)

Zaměstnavatel mne určil jako zástup za nadřízenou v situaci, kdy má dovolenou nebo je v dočasné pracovní neschopstnosti. Tuto nadřízenou funkci jsem nikdy nechtěla dělat, do zástupu na lídrovou mě vždycky napíšou. Prý je to kvůli tomu že jsem spolehlivá, a flexibilní.

To ale nebere vliv na mě, protože mě to moc stresuje, a vzhledem k tomu, že trpím depresivním syndromem, tak kolikrát z toho mám zkažených pár dní předem a nechuť k jídlu. Má zaměstnavatel právo mě určit jako zástup na vedoucí? Mohu to odmítnout a říci jim, že tuto práci nechci vykonávat? V pracovní smlouvě je uvedeno druh práce: "zaměstnanec bude pracovat jako skladnice. Práci bude zaměstnanec vykonávat na základě individuálních pokynů zaměstnavatele." V odstavci 10. Práva a povinnosti zaměstnance je uvedena věta: "Zaměstnanec je povinen vykonávat práci jiného druhu, než je sjednána v pracovní smlouvě, pouze v případech stanovených zákoníkem práce." Více o náplni práce v textu není. Děkuji, Uršula

ODPOVĚĎ:
Zaměstnavatel smí zaměstnanci přidělovat práci pouze v souladu se sjednaným druhem práce, popř. s náplní práce. Pokud zastupování nemáte výsledně sjednáno, pak zastupování můžete odmítnout.


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Odmítnutí zástupu běžným zaměstnancem za vedoucího pracovníka - může to udělat?
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.