Počet stránek ve webu: 43.121

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

4.1.2018 zakoupena skříň (třídveřová, posuvné dveře) v prodejně Baumaxu. 24.1.2018 reklamace skříně z důvodu prohnutých dveří – nejdou posouvat přes sebe aniž by docházelo k poškozování madel skříně. Z výroby poškozen i šuplík. Reklamace sepsaná na prodejně, doložení fotografií e-mailem. Nikdo se na skříň nebyl podívat.

Prý nemají reklamační oddělení a posílají vše do Polska. 23.2.2018 – zamítnutá reklamace – vyjádření z Polska – překlad nesprávná montáž, špatné úhlopříčky ve skříni nebo křivá podlaha. K poškozenému šuplíku se nikdo nevyjádřil. Jak dál postupovat? Požadovala jsem výměnu dvou posuvných prohnutých dveří s montáží a odvozem poškozených dveří zaměstnanci Baumaxu. Mám reklamovat reklamaci? Děkuji, Libuše.

ODPOVĚĎ:
"Reklamováním reklamace" byste zřejmě ničeho nedosáhla. Samozřejmě je možné společnosti Baumax zaslat nesouhlasné stanovisko, ve kterém uvede důvody, proč se zamítnutím nesouhlasíte a proč považujete reklamaci za oprávněnou.
Nyní je však třeba postupovat následovně: nejprve bude třeba vyhledat soudního znalce, který skříň a vadu posoudí. Pokud dospěje k závěru, že k poškození došlo v důsledku vady samotné skříně, tj. nikoliv z důvodu nesprávné montáže či křivé podlahy, obraťte se opětovně na společnost Baumax a uveďte, že požadujte kladné vyřízení reklamace a dále uhrazení znaleckého posudku. K tomuto dopisu přiložte samozřejmě znalecký posudek. Pokud by společnost Baumax svůj postoj nepřehodnotila, pak podejte k České obchodní inspekci návrh na mimosoudní řešení sporu. Více informací a online možnost podání návrhu naleznete zde:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Pokud by ani řízení u ČOI nepomohlo, pak bude nutné obrátit se s žalobou k soudu. V tomto případě již doporučuji využít pomoci advokáta. Seznam advokátů naleznete zde:
www.advokatikomora.cz


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Reklamace skříně Baumax a zamítnutí reklamace výrobcem skříně podle fotografií, část reklamace Baumax vůbec nevyřídil
  • Zamítnutí reklamace skříně a pořízení znaleckého posudku soudního znalce
  • Mimosoudní řešení sporu mezi prodávajícím a kupujícím (obchodníkem a zákazníkem) přes českou obchodní inspekci, ČOI
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.