Počet stránek ve webu: 43.155

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Ráda bych se informovala, zda mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz pro neodstranitelnou vadu či z jiného důvodu. V lednu 2017 jsem zakoupila kočárek, a v polovině dubna 2017 ho začala používat a na konci května 2017 jsem ho reklamovala, jelikož přední kolečka házela, a konstrukce byla uvolněná.

Reklamace byla vyřízena výměnou dílu a seřízením. 07/2017 po necelých třech měsících užívání se začala výrazně projevovat barevná nestálost, potah vystavený běžnému dennímu svitu změnil barvu z tmavě šedé na světle šedou oproti dílům, které vystaveny přímo nejsou. Kočárek jsem opět reklamovala, reklamace byla uznána, ale zaslána mi byla pouze nová boudička, která je ovšem oproti zbytku kočárku výrazně tmavší. Opět se i uvolnila konstrukce, se kterou mám zajet do servisu na utažení. Kočárek po necelých čtyřech měsících používání vypadá jako starý "vyšisovaný". Kočárek, trojkombinace stála 22.000 Kč. Prosím o radu jak postupovat při nesouhlasu s reklamací výměnou boudičky a sdělení na co vlastně mám nárok. Děkuji, Viola.

ODPOVĚĎ:
Obecně máte dle ust. § 2169 odst. 2 občanského zákoníku nárok na odstoupení od smlouvy při trojím výskytu stejné vady nebo při výskytu 4 různých vad. Nyní reklamujete 3. vadu, nebylo by tedy ještě možné odstoupit od smlouvy. Na druhou stranu by mohla přicházet v úvahu také reklamace vyšisování, kdy by se jednalo již o 4. reklamaci různé vady, a tudíž byste byla oprávněna od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení plné kupní ceny.
Doporučuji tedy kočárek reklamovat ještě jednou, kdy je zřejmé, že se vada nejspíše znovu objeví, případně reklamujte vyšisování. Při této reklamaci již odstupte od smlouvy a požadujte vrácení peněz.
Důležité je, abyste u všech reklamací měla reklamační protokol včetně uznání reklamace.
Pokud by došlo k tomu, že poslední (4.) reklamaci prodejce neuzná, pak byste musela nechat zhotovit znalecký posudek, který by určil, že kočárek je skutečně vadný. Následně byste odstoupila od smlouvy, kdy byste mohla požadovat také náhradu nákladů za vypracování znaleckého posudku.
Pokud by ani přesto prodejce dobrovolně peníze nevrátil, obraťte se na ČOI s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Více informací k tomuto řízení a možnost online podání návrhu na zahájení naleznete zde:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Pokud by ani řízení u ČOI nepomohlo, bylo by nutné se domáhat vrácení peněz žalobou u soudu. V případě úspěchu by Vám prodejce také uhradil náklady soudního řízení a úrok z prodlení ve výši 8,05%. Před podáním žaloby doporučuji věc konzultovat s advokátem.
Seznam advokátů naleznete zde:
www.advokatikomora.cz

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.