Počet stránek ve webu: 43.121

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Vracel jsem ve 14denní lhůtě zboží eshopu. Dopravce při přepravě do eshopu zboží poškodil. Reklamoval jsem dopravu, ale chyběl mi doklad o zaplacení - od nikoho jsem ho nedostal. Poslal jsem místo něj přepravní list. Na něm jsem jako příjemce uveden já. Tedy moje jméno, adresa, datum a čas přijetí, číslo mé OP, můj podpis.

Kupované zboží bylo z eshopu posláno na dobírku - na přepravním listě je tedy cena zboží a text, že příjemce potvrzuje, že zboží převzal. Jelikož bylo na dobírku, tak jsem musel i zboží zaplatit - doklad podle mně nahrazuje Doklad o zaplacení. Od dne přepravy uběhlo 6 měsíců a přepravce mi po dotazu oznámil, že se reklamace zamítá s odvoláním na §73 133/64. Tam se píše o 6 měsících, kdy je nutno uplatnit právo u dopravce. Doklady jsem začal posílat již měsíc po dnu přepravy a na poslání chybějících dokladů mi dopravce nestanovil žádnou lhůtu, nyní se však odvolává na 6 měsíců, které již uplynuly. Ve svých VOP výslovně nepíše o Dokladu o zaplacení. Je právo na mé straně a mám požádat soud o vydání platebního rozkazu nebo má dopravce pravdu a mám smůlu? Děkuji, Ladislav

ODPOVĚĎ:
Vyhláška o silničním přepravním řádu upravuje povinnost uplatnit právo u dopravce bez zbytečného odkladu, nejpozději do šesti měsíců. Pokud reklamace nemá všechny stanovené náležitosti, dopravce je povinen reklamujícího vyzvat k doplnění a stanovit mu přiměřenou lhůtu, která nesmí být kratší než 8 dní.
Pokud jste splnil všechny podmínky a jste přesvědčen o oprávněnosti nároku, vyzvěte ještě jednou přepravní společnost s uvedením oprávněnosti vašeho nároku. Poté přistupte k případným dalším krokům.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.