Počet stránek ve webu: 43.155

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den, zhruba před měsícem si můj známý objednal přes internet 3 harddisky. Zboží mělo na internetu špatně uvedenou cenu (menší než skutečná). Na email mi přišlo potvrzení objednávky s uvedenou cenou (tou nižší). Nyní však prodejce odmítá poslat zboží. Je možné zboží soudně vymáhat či nikoli?
Další případ byl u jiného internetového obchodu. Bylo objednáno opět to samé zboží se špatnou cenou. Prodejce odmítl dodat zboží s odůvodněním, že dodavatel přestal zboží vyrábět, ovšem jinému fiktivnímu zákazníkovi potvrdil dostupnost produktu do 2-3 týdnů. Toto jednání bylo nahlášeno na ČOI, která jej vyhodnotila jako porušení zákona 634/1992 sb. o ochraně spotřebitele. Ovšem dodání zboží tento úřad zajistit nemůže. Je nějaká šance získat zboží občanskoprávní cestou? Honza


ODPOVĚĎ:
Smlouvu jste uzavřeli již potvrzením objednávky na internetu, proto byla smlouva platně a závazně uzavřena. Prodejce musí smlouvu dodržet, je tedy možné smlouvu vymáhat soudně.

U druhého případu můžete rovněž zboží vymáhat soudně. Žalobu určíte na plnění, a případná exekuce bude znít na vydání nepeněžitého plnění, s čímž zákon počítá.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.