Počet stránek ve webu: 43.166


V této části poradny jsou přijímány dotazy týkající se výkonu/průběhu exekuce a insolvence
.

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv exekuční poradny: 8.535.539

Nemožnost uzavření smlouvy s operátorem ani po ukončené insolvenci - operátor chce doplacení celého dluhu

Odesláno: 
Otevřeno 2733 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
v sobotu 17.3.02018 byla dcera na pobočce O2 a chtěla přepsat ze své sestry zpět na sebe telefonní číslo (ta měla po dobu insolvence její telefonní číslo na paušál na své jméno, protože operátoři vypovídají službu při osobním bankrotu).
Zaplatila po dobu 5let povinných 30 % dluhů, tím pádem i 30 % dluhu u operátora O2.
Při osobním jednání ji pracovník O2 sdělil, že pokud bude chtít nějakou službu od nich, musí zaplatit zbytek dluhu, který nebyl zaplacen splátkovým kalendářem při insolvenci.
Jejich jednání mě překvapilo, dluh má být přece vymazán!
Je jejich jednání správné v souladu s Insolvenčním zákonem? Děkuji. JK
 
Dobrý den,
je pravdou, že dcera byla pravděpodobně osvobozena od placení zbytku dluhů, tedy fakticky nyní žádné dluhy nemá, tedy O2 již dále nemůže vymáhat po dceři dluh.
Na druhou stranu však nelze nikoho uzavřít smlouvu s osobou, která je jeho dlužníkem, když dluh zanikl nikoliv zaplacením, ale osvobozením. Požadavek uhrazení dluhu nemá oporu v insolvenčním zákoně, ovšem odmítnutí uzavření smlouvy s osobou, která již v minulosti nehradila své závazky, svou oporu mít bude. Pokud jde dceři o to, aby bylo zachováno její telefonní číslo, a její sestra již nechce mít uzavřenou smlouvu na sebe, lze se vydat cestou předplacených služeb, které s ohledem na jejich „platbu předem“ nelze nikomu odepřít.