Počet stránek ve webu: 43.121

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.054.087

Reklamace do 6 měsíců - nárok na výměnu zboží nebo vrácení zboží a kupní ceny (odstoupení od kupní smlouvy)?

Odesláno: 
Otevřeno 6986 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
1.12 jsem koupila mamce k Vánocům žehličku PHILIPS, už ruské nápisy mi byly dost podezřelé, ale věřila jsem nadnárodní společnosti (Elektroworld). 25.12.2015 jí vyzkoušela, fungovala 5 minut i s nahřátím a vyžehlila půl nohavice jedněch kalhot. Žehlička nám vyhodila pojistky a přestala fungovat. Šly jsme reklamovat hned 26.12.2015, řekly jsme mu, že už jí nechceme, že jsme velmi nespokojené a pán nám řekl, že tam napíše „reklamace do 6-ti měsíců“ a odstoupení od kupní smlouvy.
Pochopitelně jsme myslely, že když nám to nabízí, že to bude možné. Neřekl nám, že máme možnost žádat výměnu NEBO opravu. Kdyby nám to řekl, rozhodně bychom nezvolily opravu.
Po měsíci, kdy nám obchod ani nedal vědět o vyřízení, nám předali OPRAVENÉ zboží se slovy, že se nejednalo o výrobní vadu a pokud jsme ho chtěly vyměnit, měly jsme o to zažádat a napsat to tam (jiný zaměstnanec). Je nějaká možnost se odvolat a žádat tedy alespoň výměnu za úplně nové?
 
Dobrý den,

nový občanský zákoník vychází při reklamaci neboli uplatnění práv z vad z hlediska intenzity porušení smlouvy. Tedy zda vadné plnění je podstatným porušením nebo nepodstatným porušením smlouvy. Jde-li o podstatné porušené smlouvy, má kupující právo na:
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodání chybějící věci,
• opravu,
• přiměřenou slevu,
• odstoupení od smlouvy.
U nepodstatného porušení smlouvy může kupující uplatnit právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Dále nový občanský zákoník lpí na tom, aby se postupovalo podle přiměřenosti. Dle ust. § 2169 odst. 1 NOZ, nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

To však nemění nic na jednání prodávajícího, resp. jeho zaměstnanců. Tedy pokud jste při reklamaci zboží uplatnila své právo a odstoupila od smlouvy s tím, že chcete vrátit peníze, měl byl prodávající Váš požadavek respektovat, a nebo Vás vyrozumět, z jakého důvodu mu nemůže vyhovět. Nikoli bez Vašeho souhlasu zvolit jiný způsob pro vyřízení reklamace.

Pokud prodejce Vašemu požadavku nechce vyhovět, doporučuji Vám obrátit se písemně přímo na sídlo společnosti nebo prostřednictvím internetových stránek http://www.vasestiznosti.cz podat stížnost na společnost a počkat jak se k stížnosti vyjádří. Dle uvedeného společnost electro world zde na stížnosti reaguje.

Detailní informace o reklamacích - vizte zde:
http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/component/content/article/93/5286-reklamace-vraceni-zbozi-informace.html