Počet stránek ve webu: 38.815

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.
1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pro účely účetnictví (DPH, daň z příjmu) potřebuji archivovat doklady dokládající výdaje. Bohužel doklady po určité době vyblednou a navíc na Internetu někteří prodejci dnes (25.01.2018) ani papírové doklady nevystavují (zašlou rovnou PDF mailem).

Chci se zeptat, zda podle zákona 2018 je nutné archivovat papírové doklady či je možnost doklad pouze naskenovat a archivovat elektronickou verzi dokumentu, aniž bych mysel uchovávat papírovou.   Díky, Hubert

ODPOVĚĎ:
Zákon o DPH umožňuje archivaci dokladů v elektronické podobě. Musí být rovněž elektronicky uchovávána data zaručující věrohodnost původu daňových dokladů a neporušenost jejich obsahu, tedy že se jedná skutečně o původně vydaný doklad a že od jeho převedení do elektronické podoby nedošlo k jeho změně.
Zákon o dani z příjmu možnost elektronické archivace neuvádí, doklady je však pro účely daně z příjmu nutné evidovat po dobu, kdy může být daň doměřena, tedy 3 roky. Pro účely daně z příjmu a lepšího prokazování při daňové kontrole  bych tedy doporučil ponechávat doklady v listinné podobě.
Rovněž pro případné občanskoprávní spory je vhodnější archivovat doklady také v listinné podobě.
S ohledem na nutnost zajistit také data prokazující věrohodnost elektronicky archivovaných dokladů se doporučuji obrátit na daňového poradce tak, aby archivace dokladů ve Vašem konkrétním případě plně odpovídala požadavkům finančního úřadu.


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Minimální doba povinného uschování dokladů kvůli daním